طرز تهیه فاج شکلاتی

طرز تهیه فاج شکلاتی طرز تهیه فاج شکلاتی با بیسکویت طرز تهیه انواع فاج

فاج شکلاتی یکی از انواع شکلات های خوشمزه و مجلسی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فاج شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم فاج شکلاتی
کره پاستوریزه۶۰ گرم
شیر عسلی۲۴۰ گرم
شکر قهوه ای۹۰ گرم
شکلات تلخ۳۰۰ گرم
گلوکز۵۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری

طرز تهیه فاج شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه فاج شکلاتی به روش خانگی در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده، سپس شکر قهوه ای را به همراه کره، شیر عسلی، نمک و گلوکز درون تابه ریخته و اجازه می دهیم شکر قهوه ای کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکلات تلخ را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. زمانی که شکر قهوه ای ذوب شد، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله سوم

حالا مخلوط کارامل را به همراه شکلات ذوب شده مخلوط کرده و با همزن برقی هم می زنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه کف یک رینگ مربعی را با سلفون می پوشانیم، سپس درون یک سینی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه فاج شکلاتی را درون رینگ می ریزیم، سپس پخش کرده و روی آنرا کاملا صاف می کنیم. حالا سینی را درون یخچال قرار داده تا کاملا سفت شود و پس از سفت شدن بلافاصله سینی را یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سلفون را برداشته و اطراف فاج شکلاتی را با چاقو از رینگ جدا می کنیم. حالا فاج شکلاتی را به فرم و ابعاد دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.