طرز تهیه شیر پسته

طرز تهیه شیر پسته حاجی بابا طرز تهیه شیر پسته با خامه طرز تهیه شیر پسته خانگی با بستنی طرز تهیه معجون شیر موز پسته فیلم طرز تهیه شیر پسته طرز تهیه شیر پسته در طب سنتی طرز تهیه شیر پسته دونفره طرز تهیه شیر پسته بدون شیر

شیر پسته یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر پسته در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
موز۱ عدد
بستنی۴۰۰ گرم
شیر۱ لیوان
پسته۱ لیوان
پودر پسته۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
سس شکلاتبه مقدار کافی
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیر پسته

مرحله اول

برای تهیه شیر پسته خانگی ابتدای کار پوست پسته را جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه نیمی از شیر را روی پسته ریخته، سپس اجازه می دهیم پسته به مدت ۳۰ دقیقه درون شیر بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

توجه داشته باشید بسته به سلیقه می توانید از مخلوط مغزیجات بادام، پسته، گردو، بادام هندی و فندق استفاده کنید. در ادامه پوست موز را جدا می کنیم، سپس درون بلندر قرار می دهیم و باقی مانده شیر را درون بلندر به موز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا پودر پسته را به همراه پودر نارگیل، عسل و نیمی از بستنی درون بلندر می ریزیم و خوب میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه باقی مانده بستنی را به همراه مخلوط پسته و شیر را درون بلندر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط شیر پسته را کمی میکس می کنیم تا مواد ترکیب شده و مغزیجات به طور خرد شوند. توجه داشته باشید غلیظ و رقیق بودن شیر پسته بستگی به میزان شیر و پسته دارد، در صورتی که شیر بیشتر باشد شیر پسته رقیق تر می شود.

مرحله پنجم

زمانی که میزان پسته بیشتر باشد، شیر پسته غلیظ تر می شود. در ادامه شیر پسته را درون لیوان مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری مغزیجات، کنجد و سس شکلات روی آن به عنوان تزئین می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.