طرز تهیه شله خرمایی

شله خرمایی , طرز تهیه شله خرمایی , دستور پخت شله خرمایی

شله خرمایی یکی از انواع دسرهای شهر بوشهر است که شباهت زیادی به حلوا دارد و معمولا در ماه رمضان طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شله خرمایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شله خرمایی
آرد سبوس دار۱ لیوان
خرمای بدون هسته و پوست۱٫۵ لیوان
آب جوش۳ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شله خرمایی

مرحله اول

برای تهیه شله خرمایی خوشمزه ابتدا باید هسته های خرما را خارج کنیم و پوست آنرا به طور کامل جدا کنیم. در ادامه خرمای بدون پوست و هسته را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و آب جوش را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روی درب کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم خرما حداقل به مدت دو ساعت در همین حالت باقی بماند. در ادامه آرد را داخل یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حلا آرد را با صبر و حوصله تفت می دهیم تا رنگ آن شبیه به رنگ آرد نخودچی شود، سپس خرماها را با میکسر میکس می کنیم و به آرد اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به صورت مداوم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

اگر مخلوط آرد و خرما سفت بود، می توانیم نصف لیوان دیگر آب جوش اضافه کنیم. مایه شله خرمایی باید از حلوا روان تر و شل تر باشد. پس از اینکه آرد و خرما یکدست شدند، گلاب را به همراه کره و زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، در صورت تمایل برای مجلسی تر شدن شله خرمایی می توانیم مقداری مغز گردو یا فندق خرد شده نیز به مایه آن اضافه کنیم و با دیگر مواد به خوبی ترکیب کنیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی پس از اینکه شله خرمایی حالتی منسجم پیدا کرد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه شله خرمایی را به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود با مغزیجات و رطب تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.