طرز تهیه پاستا جامبو شلز

طرز تهیه پاستا جامبو شلز

پاستا جامبو شلز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا جامبو شلز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
پاستا جامبو½ بسته
قارچ۶ عدد
اسفناج۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
 پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی
مواد لازم برای سس بشامل
کره۲۵ گرم
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
شیر سرد۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا جامبو شلز

مرحله اول

برای تهیه پاستا جامبو شلز خوشمزه در ابتدای کار پیاز را نگینی خرد می کنیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط گذاشته و درون آن مقداری روغن می ریزیم تا داغ شود. حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه فیله مرغ را به صورت نواری برش داده و هنگامی که پیاز طلایی رنگ شد به تابه اضافه می کنیم، سپس حرارت را کمی زیاد می کنیم تا فیله ها آب نیندازند و در مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله سوم

حالا قارچ و اسفناج را که از قبل شسته ایم خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر سیر و پنیر خامه ای به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا به سراغ درست کردن سس بشامل می رویم، برای این منظور کره را درون یک شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود. در ادامه آرد را به شیر جوش اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی آرد گرفته شد، شیر سرد را کم کم به شیر جوش اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شده و سس به غلظت فرنی نزدیک شود، سپس از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به نقطه جوش برسد، سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

حالا جامبو شلز را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد تا نرم شوند. در ادامه درون ظرف مورد نظرمان سس بشامل را می ریزیم، سپس پاستا را از روی حرارت برداشته و آبکش می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله درون هر کدام از جامبوها را با مواد میانی که آماده کرده ایم پر می کنیم و درون ظرفی که سس بشامل ریخته ایم می چینیم، سپس روی آنها را با پنیر پیتزا می پوشانیم و در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم.

مرحله نهم

در صورت نبود فر می توانیم روی حرارت گذاشته و تنها تفاوتش این است که روی پنیر پیتزا طلایی نمی شود. زمانی که روی پنیر پیتزا طلایی شد، ظرف را از فر خارج می کنیم و به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.