طرز تهیه کیک شطرنجی

طرز تهیه کیک شطرنجی , دستور پخت کیک شطرنجی

کیک شطرنجی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شطرنجی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک وانیلی
آرد۱ لیوان
پودر قند۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم کیک شکلاتی
آرد¾ لیوان
پودر قند۱ لیوان
پودر کاکائو¼ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم گاناش
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
شکلات تلخ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک شطرنجی

مرحله اول

برای تهیه کیک شطرنجی خوشمزه در ابتدای کار کیک وانیلی را آماده می کنیم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا سفیده های تخم مرغ را از زرده ها جدا می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه سفیده و زرده ها را درون دو کاسه جداگانه ریخته و یک سوم پودر قند را به همراه وانیل به کاسه حاوی زرده تخم مرغ می افزاییم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا زرده تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

حالا سفیده تخم مرغ را ۲ دقیقه با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کف کند، سپس پودر قند باقی مانده را به آن اضافه کرده و مجددا به مدت ۴ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ فرم بگیرد.

مرحله چهارم

حالا آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه حاوی زرده تخم مرغ می‌ افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را به آرامی با لیسک هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد و بافت مایه کیک یکنواخت شود. در ادامه قالب لوف را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه مایه کیک شکلاتی را به همین روش درست کرده و درون قالب هم اندازه و هم شکل مایه وانیلی می ریزیم و اجازه می دهیم کیک شکلاتی و وانیلی به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک های وانیلی و شکلاتی فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آنها نچسبیده بود کیک ها کاملا پخته اند، سپس قالب ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کیک ها کاملا خنک شوند، سپس به سراغ درست کردن گاناش می رویم، برای این منظور خامه صبحانه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا روان شود و بعد شکلات تلخ را به آن اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله نهم

در ادامه کیک ها را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و مقداری گاناش روی آنها می مالیم. حالا کیک شکلاتی را به کیک وانیلی می چسبانیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم و روی آن را با گاناش می پوشانیم.

مرحله دهم

در ادامه دو کیک باقی مانده را به همین روش به گاناش آغشته کرده و به هم می چسبانیم و کیک را به صورتی که رنگ ها مخالف هم باشند روی کیک درون ظرف می گذاریم. حالا اطراف کیک را با گاناش کاملا می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در ادامه کیک را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گاناش کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج کرده و به صورت ورقه ای برش می زنیم سپس به همراه چای تازه‌ دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 24 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.