طرز تهیه کوزالاک مانتی

طرز تهیه کوزالاک مانتی , دستور پخت کوزالاک مانتی

کوزالاک مانتی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوزالاک مانتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا مثلثی۱ بسته
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
رب گوجه ‌فرنگی۲  قاشق غذاخوری
جعفری تازه۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۱ پیمانه
بادمجان۱ عدد
سیر۲ حبه
زردچوبه و آویشناز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر و نمکاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوزالاک مانتی

مرحله اول

برای تهیه کوزالاک مانتی به روش ترکیه ای در ابتدای کار پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری کره و روغن مایع به تابه اضافه می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود، سپس گوشت چرخ کرده را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. حالا نمک، فلفل سیاه و آویشن را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها از بین برود. در ادامه مقداری آب به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به خوبی پخته و آب اضافه آن تبخیر شود.

مرحله چهارم

حالا خمیرهای یوفکا که مثلثی شکل هستند را روی سطح کار گذاشته و یک سیخ چوبی انتهای آن قرار می دهیم. در ادامه خمیر را به کمک سیخ چوبی رول می کنیم و وقتی به نوک خمیر رسیدیم آنرا با آب خیس می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را می چسبانیم تا حین سرخ شدن از هم باز نشود. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که رول ها درون آن غوطه ور بمانند به قابلمه روغن مایع اضافه می کنیم تا روغن گرم شود.

مرحله ششم

حالا رول ها را درون روغن داغ انداخته و کاملا سرخ می کنیم تا طلایی شوند، سپس از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا کشیده شده و ترد بمانند.

مرحله هفتم

در این مرحله بادمجان ها را می شوییم و روی حرارت زغال قرار داده، سپس اجازه می دهیم کاملا پخته و نرم شوند. زمانی که بادمجان ها مغز پخت شدند، پوست آنها را جدا کرده و ساطوری می کنیم تا له شوند.

مرحله هشتم

حالا سیرها را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه بادمجان ساطوری شده، ماست و مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه یک ظرف گرد انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه نان های سرخ شده را به صورتی که وسط ظرف خالی بماند درون ظرف می چینیم، سپس گوشت چرخ کرده را روی بورانی بادمجان ریخته و در مرکز ظرف قرار می دهیم و بعد سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.