طرز تهیه کباب انگشتی

طرز تهیه کباب انگشتی دستور پخت کباب انگشتی ترکی

کباب انگشتی یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و سبک دارد و طعم آن عالی و فوق‌العاده است، این غذای خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب انگشتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر
گوشت چرخ کرده گوساله۱ کیلو
گوشت چرخ کرده گوسفند۲۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
نمک۱ و نیم قاشق مربا خوری
جوش شیریننصف قاشق مربا خوری
آب لیموی تازه۴ تا ۵ قطره
آبنصف استکان

دستور پخت کباب انگشتی

مرحله اول

ابتدا گوشت چرخ کرده را در یک ظرف بریزید و بعد پیازها را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید و کنار بگذارید و سپس پیاز را به گوشت اضافه کنید و هم بزنید و کاملا با هم مخلوط کنید و بعد مقداری نمک اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود و بعد کمی هم جوش شیرین روی مخلوط بریزید و با هم ترکیب کنید، سپس چند قطره آب لیمو تازه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و کاملا با هم مخلوط کنید، بعد مخلوط را با دست ورز دهید تا به قوام برسد.

مرحله سوم

بعد از ۵ تا ۶ دقیقه که گوشت را با دست خوب ورز دادید، مخلوط را داخل همزن بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید تا مخلوط خوب قوام پیدا کند، سپس مواد گوشتی را از همزن بیرون بیاورید و در ظرف دیگری بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

سپس ظرف مخلوط را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا از شب تا صبح و یا حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال استراحت کند تا عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط شود و گوشت لذیذ شود، بعد از این مدت از یخچال بیرون بیاورید و کمی ورز دهید.

مرحله پنجم

بعد مخلوط را داخل قیف بریزید و در سینی فر به شکل انگشت و باریک فشار دهید، اگر فرم گوشت‌ها به هم ریخت انگشت دست را در آب بزنید تا خیس شود و بعد با انگشت کباب‌ها را فرم دهید و کنار بگذارید، همه گوشت را به همین شکل درست کنید.

مرحله ششم

سپس در یک تابه مقدار کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد کباب‌ها را در آن بریزید و سرخ کنید، سپس تابه را تکان دهید تا همه قسمت‌های کباب‌ها سرخ شود و کاملا مغز پخت شوند و رنگ آن‌ها تغییر کند‌.

مرحله هفتم

بعد از این که کباب‌ها پختند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس ۲ عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل خلالی خرد کنید و بشورید و بگذارید تا خشک شوند و بعد در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله هشتم

وقتی روغن داغ شد سیب زمینی‌ها را در آن بریزید و سرخ کنید و سپس آن‌ها را در ظرف مناسب بریزید و کباب‌ها را روی آن‌ها بچینید و با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان مقداری سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری روی سیب زمینی‌ها بریزید.

مرحله نهم

سپس کباب انگشتی را با چند برگ نعناع و ریحان و گشنیز تازه تزئین کنید و این غذای خوش طعم و لذیذ را همراه با پلو زعفرانی که دم انداخته‌اید و ته دیگ و یا نان تازه و سیب زمینی سرخ شده، سالاد، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل برای پذیرایی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.