طرز تهیه نان کرامبل پنیر و کشمش

طرز تهیه نان کرامبل پنیر و کشمش , دستور پخت نان کرامبل پنیر و کشمش

نان کرامبل پنیر و کشمش یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کرامبل پنیر و کشمش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان کرامبل پنیر و کشمش
آرد۲۹۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک¼ قاشق چایخوری
شکر۴۰ گرم
روغن مایع۱۵ گرم
کره۲۰ گرم
پودر خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شیر گرم۱۲۵ گرم
مواد لازم میانی
پنیر لاکتیکی۹۰ گرم
کشمش⅓ لیوان
شکر۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت½ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال
آرد۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
کره سرد۱۵ گرم

طرز تهیه نان کرامبل پنیر و کشمش

مرحله اول

برای تهیه نان کرامبل پنیر و کشمش خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا نرم شود، سپس شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب ریخته و روی آنرا می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا فعال شود. در ادامه کره را به همراه روغن مایع نمک و تخم مرغ درون یک کاسه جداگانه ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه کرده و ترکیب می کنیم. حالا آرد را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم حاصل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر به مدت ۱ ساعت استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی آن خارج شود.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می گیریم، سپس روی آنها را می پوشانیم تا استراحت کنند. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پنیر را درون کاسه می ریزیم

مرحله ششم

در ادامه شکر را به همراه نشاسته ذرت و خامه به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود، سپس کشمش را به کاسه اضافه کرده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا هر چانه را به کمک وردنه به صورت گرد باز می کنیم، سپس روی آنرا با مقداری کره رومال می کنیم و از وسط تا می زنیم. در ادامه دو طرف خمیر مقداری از مواد میانی ریخته و لبه ها را بر می گردانیم تا مواد میانی پنهان شود.

مرحله هشتم

حالا خمیر را از دو طرف رول کرده و درون یک قالب گرد که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه به سراغ درست کردن مواد کرامبل می رویم، برای این منظور آرد و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره سرد را به صورت مکعبی خرد کرده و به کاسه می افزاییم و با نوک انگشت ورز می دهیم.

مرحله دهم

زمانی که مواد کرامبل به حالت خرده نان در آمد روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ و شیر رومال کرده، سپس مواد کرامبل را به صورت پخش روی آن می ریزیم. حالا قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می دهیم نان کرامبل درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. زمانی که نان پخته شد قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله نان را از قالب جدا می کنیم و پس از خنک شدن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.