طرز تهیه نان هات کراس بانز

طرز تهیه نان هات کراس بانز , دستور پخت نان هات کراس بانز

نان هات کراس بانز یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هات کراس بانز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان هات کراس بانز
آرد فانتزی۴۵۰ گرم
شکر۴۵ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
شیر ولرم۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
مایه خمیر۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
کشمش۲ فاشق غذاخوری
مواد لازم روی نان
آرد⅓ پیمانه
آب¼ پیمانه
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ۱ عدد
عصاره وانیلبه مقدار کافی
عسل رقیق شدهبه مقدرا کافی

طرز تهیه نان هات کراس بانز

مرحله اول

برای تهیه نان هات کراس بانز خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه شیر ولرم را به همراه خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با درپوش پوشانده و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا به عمل بیاید. پس از گذشت این زمان خمیر مایه را به همراه شکر و نمک درون کاسه خمیر زن می ریزیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه پودر هل به کاسه اضافه کرده، سپس آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه هم زدن را متوقف کرده و کره به دمای محیط رسیده را به کاسه می‌ افزاییم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا کره جذب خمیر شود. در ادامه خمیر را از کاسه جدا کرده و درون یک ظرف چرب شده می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا روی ظرف را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافه آن خارج شود.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را روی سطح کار گذاشته و با وردنه پهن می کنیم، سپس کشمش را به صورت پخش روی خمیر ریخته و تا می زنیم. حالا روی خمیر را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان از خمیر چانه های ۷۵ گرمی جدا کرده، سپس درون سینی فر را با کاغد روغنی می پوشانیم و چانه ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. حالا مجددا روی چانه ها را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم چانه ها به مدت ۱ ساعت استراحت کنند تا حجم آنها دو تا سه برابر شود. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت چانه ها، فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله نهم

در ادامه برس را به مخلوط تخم مرغ و مقداری عصاره وانیل آغشته کرده و روی چانه ها را رومال می کنیم، سپس آرد را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم تا ترکیب شوند و به غلظت کرم برسد.

مرحله دهم

حالا کرم به دست آمده را درون قیف یکبار مصرف ریخته و به صورت بعلاوه روی خمیرها پایپ می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله یازدهم

زمانی که روی نان ها طلایی و برشته شد، سینی را از فر خارج کرده و بلافاصله روی آنها را را با عسل رقیق شده رومال می کنیم تا براق شوند. در ادامه اجازه می دهیم نان ها خنک شده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.