طرز تهیه نان پنیر و گردو

طرز تهیه نان پنیر و گردو , دستور پخت نان پنیر و گردو

نان پنیر و گردو یکی از انواع میان وعده های غذایی خوشمزه و ساده است که برای وعده صبحانه بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پنیر و گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان پنیر و گردو
آرد گندم۵٫۵ پیمانه
ماست۱ و ¼ پیمانه
آب ولرم۱ و ¼ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
پودر زنجبیل۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه۱٫۵ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
ماست۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجد و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان پنیر و گردو

مرحله اول

برای تهیه نان پنیر و گردو خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه شکر و آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم

در ادامه ماست را به همراه روغن مایع، نمک و پودر زنجبیل درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم و پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که خمیر مایه به عمل آمد آنرا به کاسه اضافه کرده و کمی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. در ادامه خمیر را روی سطح کار گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. حالا پنیر را با چنگال به‌ خوبی له می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مغز گردو را به صورت نگینی خرد کرده و با پنیر له شده مخلوط می کنیم. پس از گذشت استراحت خمیر مجددا آنرا ورز می دهیم تا هوای اضافی آن گرفته شود، سپس به چانه های دلخواه تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

حالا هر چانه را با دست کمی باز کرده و از مخلوط پنیر و گردو میان آن می گذاریم، سپس مجددا جمع می کنیم تا گرد شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را با فاصله از هم درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیرها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم و اجازه می دهیم مجددا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند تا حجیم شوند. در این فاصله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله هشتم

پس از اتمام استراحت دوم خمیر روی چانه ها را با مخلوط زرده تخم مرغ، ماست و زعفران دم کرده رومال کرده و مقداری کنجد و سیاهدانه روی آنها می پاشیم، سپس سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی نان ها کاملا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت سینی را از فر خارج کرده و روی نان ها را با دستمال می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.