طرز تهیه نان کدو حلوایی

طرز تهیه نان تابه ای با کدو حلوایی طرز تهیه نان کدو حلوایی بدون فر طرز تهیه نان کدو حلوایی با ماست طرز تهیه نان کدو حلوایی شمالی طرز تهیه نان کدو حلوایی ساده طرز تهیه نان کدویی طرز تهیه نان کدو حلوایی بدون خمیر مایه طرز تهیه نان کدو حلوایی به خانه برمیگردیم

نان کدو حلوایی یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان کدو حلوایی
پوره کدو حلوایی۲۰۰ گرم
آب¾ لیوان
شیر خشک۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ و نیم قاشق غذاخوری
آرد نان باگت۴۶۵ گرم
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری
کره۳۵ گرم

طرز تهیه نان کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه نان کدو حلوایی ساده ابتدای کار کدو را خرد می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه کدو حلوایی را درون ظرف مناسب فر قرار داده و درون مایکروفر می گذاریم، سپس اجازه می دهیم کدو به مدت ۵ دقیقه بپزد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان کدو را از مایکروفر خارج می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا کدو کاملا پوره شود، سپس اجازه می دهیم پوره کدو حلوایی کاملا خنک شود. در ادامه آب را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر خشک و خمیر مایه فوری را به آب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شکر را به همراه نمک و پودر دارچین به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوره کدو حلوایی را به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم، سپس آرد نان باگت را درون الک می ریزیم و روی مخلوط خمیر مایه الک می کنیم. در ادامه خمیر را ورز می دهیم و کره آب شده را به خمیر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس به مدت ۳ تا ۴ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه درون کاسه را با پارچه نخی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه ۴ نخ ضخیم به اندازه سینی درون آب قرار می دهیم تا خیس شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و نخ ها را به صورت ضربدری روی هم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را در مرکز نخ ها قرار می دهیم، سپس نخ ها را به آرامی و شل گره می زنیم. در ادامه مقداری آرد روی خمیر الک می کنیم و با تیغ روی خمیر را طرح می زنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم نان کدو حلوایی به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت نان کدو حلوایی را از سینی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر نان کدو حلوایی را به سلیقه خود با مغزیجات تزئین کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.