طرز تهیه کیک ماست بدون فر

کیک ماست با پف زیاد بدون فر طرز تهیه کیک یک تخمه مرغی با ماست بدون فر کیک کاکائویی با ماست بدون فر طرز تهیه کیک ماست دو رنگ بدون فر طرز تهیه کیک با ماست بدون فر و همزن برقی

کیک ماست بدون فر یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش بافت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست بدون فر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک ماست بدون فر
آرد قنادی۲٫۵ لیوان سرخالی
ماست۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
مواد لازم برای قسمت کاکائویی
پودر کاکائو۲٫۵ قاشق مرباخوری
آب۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ماست بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک ماست بدون فر خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم شعله پخش کن گرم شود، سپس یک رینگ درون یک قابلمه بزرگ گذاشته و درب آنرا با دم کنی می پوشانیم. در ادامه درب قابلمه را lمی گذاریم و روی شعله پخش کن قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم، برای این منظور شکر را به همراه تخم مرغ و وانیل درون یک کاسه نسبتا گود ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا ماست را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن رقیق و یکدست شود، سپس به همراه روغن مایع کم کم به کاسه می افزاییم. در ادامه محتوی درون کاسه را با دور کند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر می باشد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم، سپس آب را با پودر کاکائو مخلوط کرده و به همراه بیکینگ پودر به یکی از قسمت های مایه کیک می افزاییم و با لیسک در حد مخلوط شدن ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

در ابن مرحله قالب مورد نظرمان را با اسپری روغن جداکننده چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافه از قالب بیرون ریخته شود. در ادامه ۱ تا ۲ ملاقه از مایه سفید رنگ درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

به همان اندازه از مایه شکلاتی درون قالب روی مایه سفید رنگ می ریزیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا برای شکیل تر شدن ظاهر کیک با کمک یک سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا طرح دار شود.

مرحله نهم

قالب را درون قابلمه روی رینگ گذاشته و درب آنرا می بندیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله دهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از قابلمه خارج می کنیم. حالا اجازه می دهیم کیک در دمای محیط کاملا خنک شود، سپس آنرا از قالب جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به دلخواه با اسلایس های میوه، سس شکلات و گل تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به ابعاد دلخواه برش زده و در کنار یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 30 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.