طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر , دستور پخت کیک یزدی بدون فر و همزن

کیک یزدی بدون فر یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار در کشورمان است که معمولا به همراه بستنی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یزدی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک یزدی بدون فر
تخم مرغ۲ عدد
شکر½ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر هل⅓ قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
ماست½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
آرد۱٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک یزدی بدون فر خوشمزه در ابتدای کار فر دست ساز را آماده می کنیم، برای این منظور یک شعله پخش کن روی حرارت متوسط رو به بالا گذاشته، سپس یک قابلمه مناسب روی آن قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا درون قابلمه یک رینگ یا کاتر می گذاریم، سپس سینی هم اندازه قابلمه را روی کاتر قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را با فویل کاملا می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم تا قابلمه کاملا گرم شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید پوشاندن درب قابلمه با ورق فویل به این منظور است که روی کیک یزدی ها طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و پودر هل درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود، سپس شکر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله پنجم

در ادامه روغن مایع، ماست، عسل و گلاب را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا دو سانت از لیوان های کاغذی را با قیچی برش می زنیم تا همانند کاغذهای کاپ کیک شود.

مرحله هفتم

حالا از مایه کیک درون کاغذها می ریزیم تا دو سوم آنها پر شود، سپس با چاقو آغشته به روغن به صورت کوچک یک ضرب در روی مایه ایجاد می کنیم تا در نهایت روی کیک ها گنبدی شکل شود. در ادامه مقداری کنجد روی آنها می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله کاغذها را درون قابلمه می چینیم، سپس درب آنرا می بندیم و اجازه می دهیم کیک یزدی ها به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط بپزند، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم روی آنها طلایی شود.

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. زمانی که روی کیک ها طلایی نشده بود، اجازه می دهیم ۵ دقیقه دیگر درون قابلمه بمانند.

مرحله دهم

زمانی که روی کیک ها طلایی و خوشرنگ شد، آنها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت کیک یزدی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای یا بستنی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.