طرز تهیه سوپ ذرت

طرز تهیه سوپ جو پرک با ذرت طرز تهیه سوپ ذرت و هویج طرز تهیه سوپ ذرت بدون شیر طرز تهیه سوپ ذرت و قارچ سوپ بلغور ذرت

سوپ ذرت یکی از انواع سوپ های خوشمزه و بین المللی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ ذرت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنسرو ذرت۲ پیمانه
جو‌ پرک½ پیمانه
قارچ۲ پیمانه
پیاز۱ عدد بزرگ
آب۶ پیمانه
مخمر مغذی (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
جعفری تازه۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز و پودر سیر½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ ذرت

مرحله اول

برای تهیه سوپ ذرت خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را تفت داده تا سبک و شیشه ای شود، سپس ذرت را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. حالا جو پرک را به همراه پودر آویشن و مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم و بعد از کمی تفت دادن آب را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته و جو پرک لعاب بدهد. در این فاصله قارچ را شسته و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به تابه اضافه کرد و قارچ را به همراه آب لیمو ترش تازه، پودر سیر، پودر پیاز و مقداری نمک به تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا قارچ ها سرخ و نرم شوند، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

زمانی که سوپ کاملا پخت، آنرا با گوشت کوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا پوره شود. در ادامه به دلخواه مخمر مغذی را به همراه قارچ تفت داده شده به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا قابلمه را از روی حرارت برداشته و سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش تازه و مقداری فلفل سیاه به کاسه افزوده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.