طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت دونفره طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گردن گوسفندی طرز تهیه باقالی پلو با گوشت نی نی سایت طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی

باقالی پلو با گوشت یکی از انواع غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی پلو با گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
باقالی۲ پیمانه
شوید خشک۱ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
گرد لیمو، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
پودر پیاز، پودر زیره و گرد غورهبه مقدار کافی
پودر گل محمدی و جوزهندیبه مقدار کافی

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

مرحله اول

برای تهیه باقالی پلو با گوشت خوشمزه در ابتدای کار گوشت را درون یک کاسه مناسب قرار داده، سپس مقداری پودر پیاز، پودر زیره، گرد غوره، گرد لیمو، فلفل سیاه، نمک، پودر گل محمدی و جوز هندی به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوشت را به خوبی ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد گوشت بروند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و گوشت را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها به خورد گوشت بروند و طعم دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان برنج را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه باقالی را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا باقالی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب بجوشد. نیازی به جمع کردن کف روی باقالی نیست به دلیل آنکه در انتها آنرا آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد، برنج آبکشی شده را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه حاوی باقالی را از روی حرارت برداشته و باقالی را درون آبکش ریخته و آبکشی می کنیم تا کف باقالی از بین برود. در ادامه شوید خشک را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا باقالی را به قابلمه افزوده و مخلوط می کنیم، سپس برنج را کمی زنده تر آبکشی می کنیم. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و برنج را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی برنج خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس کرده و یک سوم حجم برنج را درون قابلمه ریخته و گوشت مزه دار شده را روی برنج قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا مابقی پلو را درون قابلمه روی گوشت ریخته، سپس مقداری زعفران دم کرده به صورت پخش روی پلو می ریزیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله دهم

در این مرحله قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم باقالی پلو به مدت ۳ ساعت روی حرارت بماند تا گوشت کاملا پخته و نرم شود. پس از گذشت این زمان مقدار زیادی روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه روغن را به صورت پخش روی پلو ریخته و پس از گذشت ۵ دقیقه باقالی پلو و گوشت را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.