طرز تهیه کروسان شکلاتی

طرز تهیه کروسان شکلاتی , دستور پخت کروسان شکلاتی

کروسان شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کروسان شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کروسان شکلاتی
خمیر هزارلا۱ بسته
کرم بادام زمینی و بیسکویتبه مقدار کافی
کرم شکلاتبه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کروسان شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کروسان شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار خمیر هزارلا را از چند ساعت قبل از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود، سپس روی سطح کار گذاشته و با وردنه روی آن می کشیم تا صاف شود.

مرحله دوم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس خمیر را با پیتزا بر به صورت مثلثی برش زده و روی سطح کار می گذاریم. در ادامه روی قسمت پهن مثلث از کرم دلخواه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا خمیر را از قسمت پهن به قسمت نازک رول کرده و درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه شیر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال هم می زنیم.

مرحله چهارم

در ادامه روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ رومال کرده، سپس سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا کروسان ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند و روی آنها طلایی شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم کروسان ها کاملا خنک شده، سپس درون ظرف مورد نظرمان چیده و سرو می کنیم. توجه داشته باشید که بنابر سلیقه هر فرد می توانید درون کروسان ها را با انواع مرباها نیز پر کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.