طرز تهیه قطاب یزدی

طرز تهیه قطاب یزدی حاج خلیفه طرز تهیه قطاب یزدی با ماست طرز تهیه قطاب یزدی با پیمانه طرز تهیه قطاب یزدی بدون فر طرز تهیه قطاب یزدی با فر

قطاب یزدی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محلی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قطاب یزدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم قطاب یزدی
زرده تخم مرغ۲ عدد
ماست½ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
مخلوط روغن جامد و کره⅓ پیمانه
آرد۲٫۵ پیمانه
مواد لازم درون قطاب
پودر گردو½ پیمانه
پودر قند½ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
گلاببه مقدار کافی

طرز تهیه قطاب یزدی

مرحله اول

برای تهیه قطاب یزدی خوشمزه در ابتدای کار خمیر قطاب را آماده می کنیم، برای این منظور زرده های تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن هم می زنیم تا از لختگی خارج شوند، سپس ماست را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه به همزدن ادامه می دهیم تا بافت ماست یکدست و یکنواخت شود، سپس شکر را به همراه پودر دارچین، کره، روغن جامد و بیکینگ پودر به کاسه می افزاییم. حالا به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت مایه یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید که بسته به نوع آبخور آرد ممکن است به آرد کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشید.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند. در ادامه به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پودر گردو را به همراه پودر قند درون کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پودر دارچین را به همراه پودر هل به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه گلاب را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد میانی حالت خمیری پیدا کند.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را به ضخامت نیم سانتی متر با وردنه باز می کنیم، سپس با کاتر به قطر ۵ سانتی متر قالب می زنیم. حالا از مواد مغزی به اندازه یک فندق جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه مواد مغزی را در مرکز خمیرها گذاشته و خمیرها را به خوبی جمع می کنیم. توجه داشته باشید خمیرها را به خوبی جمع کنید، در غیر اینصورت مواد مغزی هنگام سرخ کردن قطاب ها از آنها خارج می شوند.

مرحله هشتم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که قطاب ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه قطاب ها را درون روغن انداخته و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که قطاب ها طلایی و خوشرنگ شدند، آنها را از روغن جدا کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود و پس از خنک شدن درون پودر قند می غلطانیم و با پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.