طرز تهیه قطاب در فر

طرز تهیه قطاب در فر آشپزخانه کوچک من طرز تهیه قطاب گردویی در فر طرز تهیه قطاب در فر رزا منتظمی طرز تهیه قطاب شمالی در فر طرز تهیه قطاب با ماست بدون فر فیلم طرز تهیه قطاب در فر

قطاب در فر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن متعلق به شهرهای کرمان و یزد می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قطاب در فر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم خمیر قطاب
کره۱۵۰ گرم
آرد۳ لیوان
زرده تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع¼ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
ماست½ لیوان
مواد لازم میانی قطاب
پودر گردو و بادام۱ لیوان
پودر هل۲ قاشق غذاخوری
پودر قند⅔ لیوان
گلاب۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قطاب در فر

مرحله اول

برای تهیه قطاب در فر خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه کره نرم شده را به همراه روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا کره و روغن را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت کره باز شده، سپس کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه وانیل را به همراه زرده های تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد با هم تلفیق شوند.

مرحله سوم

در ادامه بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا زرده های تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شوند. حالا ماست و بکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به تدریج و کنترل شده به کاسه اضافه کرده و در ابتدای کار با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود، سپس اواخر کار خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله پنجم

در ادامه روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا بین دو کیسه فریزر گذاشته و با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس با کاتر گرد قالب می زنیم. در ادامه پودر گردو و بادام را به همراه پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و مخلوط می کنیم، سپس گلاب را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد میانی حالت خمیری پیدا کند. در ادامه ۱ قاشق مرباخوری از مواد میانی در مرکز خمیر می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه لبه های خمیر را به هم می چسبانیم و چین می دهیم، سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و درون سینی فر می چینیم. حالا سینی را طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم قطاب ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به قطاب ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. زمانی که قطاب ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون پودر قند می غلطانیم، سپس با پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.