طرز تهیه استیک مرغ

طرز تهیه استیک مرغ گریل طرز تهیه استیک مرغ در فر طرز تهیه استیک مرغ در ساندویچ ساز طرز تهیه استیک مرغ ساده طرز تهیه استیک مرغ سوخاری طرز تهیه استیک مرغ رستورانی طرز تهیه استیک مرغ در توستر استیک مرغ چیست

استیک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه استیک مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
سویا سس۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
سس کچاپ تند۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه استیک مرغ

مرحله اول

برای تهیه استیک مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون زیپ کیپ گذاشته و با بیفتک کوب روی آن می کوبیم تا ضخامت آن به ۲ سانتی متر برسد. حالا حبه های سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سینه مرغ را به همراه سیر رنده شده، سویا سس، سس خردل، سس کچاپ تند، آب لیمو ترش تازه و مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا درون یک ظرف درب دار ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا درب ظرف را بسته و به مدت سه ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سینه مرغ مزه دار شود. پس از گذشت این زمان تابه گریل را روی حرارت زیاد گذاشته و روی آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود، سپس سینه مرغ را روی تابه گذاشته و هر طرف را به مدت ۶ دقیقه گریل می کنیم تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید حرارت بالا باشد تا سینه مرغ آب نیندازد.

مرحله پنجم

لازم است بدانید آب انداختن سینه مرغ باعث می شود بافت آن سفت شود. پس از گذشت این زمان استیک مرغ را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به دلخواه با سس قارچ و پوره سیب زمینی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.