طرز تهیه کبه عربی

طرز تهیه کبه خوزستانی طرز تهیه کبه عربی با سیب زمینی و برنج طرز تهیه کبه عربی با بلغور طرز تهیه کبه بوشهری کبه سیب زمینی

کبه عربی همانطور که از نامش مشخص است یکی از غذاهای معروف عربی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کبه عربی خوشمزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلغور گندم۵۰۰ گرم
آب گرم۱٫۵ پیمانه
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد میانی کبه
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
جوز هندینوک قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کبه عربی

مرحله اول

برای تهیه کبه عربی خوشمزه ابتدا بلغور را به خوبی می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه آب گرم را به بلغور اضافه کرده، سپس درب کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم بلغور خیس بخورد.

مرحله دوم

در حین خیس خوردن بلغور، مواد میانی کبه را آماده می کنیم. برای این منظور پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و جوز هندی به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد، ۱ فنجان آب جوش به تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا گوشت چرخ کرده به طور کامل بگپزد و آب درون تابه کشیده شود، سپس انرا کنار می گذاریم تا خنک شود. حالا بلغور را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بلغور را به همراه پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون چرخ گوشت یا میکسر می ریزیم و میکس می کنیم. توجه داشته باشید که بلغور را نباید به طور کامل میکس کنیم که زیر دندان حس نشود.

مرحله ششم

حالا خمیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی آب اضافه می کنیم، سپس خمیر را به خوبی ورز می دهیم تا حالتی چسبنده پیدا کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و به صورت شناور روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی بزرگ از خمیر بلغور برمی داریم، سپس آنرا در کف دست باز می کنیم. در ادامه مقداری از مخلوط گوشت چرخ کرده را درون خمیر قرار داده، سپس خمیر را به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر شکل داده شده را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم کبه ها به طور کامل سرخ شوند. توجه داشته باشید که حرارت زیر باید روی کمترین درجه باشد تا کبه ها به آرامی مغز پخت شوند.

مرحله نهم

پس از اینکه کبه ها به صورت کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان کبه ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.