طرز تهیه رول ژامبون و پنیر

طرز تهیه رول ژامبون و پنیر, دستور پخت رول ژامبون و پنیر

رول ژامبون و پنیر یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طعمی فوق العاده دارد این این فینگر فود خوش طعم خیلی راحت درست می‌شود و از آن می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید رول ژامبون و پنیر طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه رول ژامبون و پنیر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیرمقدار مواد
شیر ولرم۲۵۰ گرم معادل ۱ و ۴/۱ پیمانه
مایه خمیر۱۱ گرم معادل ۱ قاشق سوپ خوری
شکر۲۰ گرم معادل ۲ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد نان فانتزی۵۰۰ گرم معادل ۳ و ۲/۱ پیمانه
بهبود دهنده ( اختیاری)۲/۱ قاشق چای خوری
نمک۲/۱ قاشق چای خوری
پودر پاپریکا و پودر سیر۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
کره نرم۵۰ گرم
مواد لازم برای قسمت میانیمقدار مواد
کالباس با ژامبون گوشت و مرغ۱۰ ورقه
پنیر گودا ورقه‌ای۱۵ ورق
زیتون خرد شده۳ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا ( اختیاری)به مقدار دلخواه

طرز تهیه رول ژامبون و پنیر

مرحله ۱: تهیه مخلوط شیر و خمیر مایه

ابتدا مقداری شیر ولرم را داخل یک ظرف بریزید، بعد مقداری خمیر مایه به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند سپس مقداری شکر را به مخلوط اضافه کنید، خوب هم بزنید تا شکر در آن حل شود و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۲: عمل آمدن خمیرمایه

سپس روی ظرف را بپوشانید، آن را در دمای محیط به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاید بعد از این که در کناره‌های مخلوط حباب‌هایی تشکیل شد یعنی خمیر مایه عمل آمده و فعال شده است،در این صورت می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله ۳: الک کردن آرد

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس مقداری نمک و بهبود دهنده ( اختیاری ) به آن اضافه کنید، با هم ترکیب کنید بعد از آن کمی پودر پاپریکا و پودر سیر روی آرد بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۴: ترکیب آرد و خمیر مایه

سپس یک تخم مرغ را به آرد اضافه کنید بعد هم مایه خمیر عمل آمده را روی مواد بریزید، با دستگاه خمیرزن بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند اگر از دستگاه خمیر زن استفاده نمی‌کنید می‌توانید با دست خمیر را ورز دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله ۵: ورز دادن خمیر

بعد از آن بقیه شیر را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید، مواد را با هم ورز دهید تا خمیر جمع شود و بافت آن صاف و یکدست شود سپس مقداری کره را داخل یک ظرف کوچک بریزید، به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا کره ذوب شود.

مرحله ۶: اضافه کردن کره

بعد از این که کره کاملاً ذوب شد آن را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود سپس کره را به خمیر تشکیل شده اضافه کنید، با دستگاه خمیرزن یا با دست حسابی ورز دهید تا بافت خمیر نرم و لطیف شود.

مرحله ۷: استراحت خمیر

وقتی خمیر آماده شد به طوری که دیگر به دست نچسبید داخل یک ظرف را با روغن چرب کنید، سطح خمیر را هم کمی چرب کنید و خمیر را داخل ظرف قرار دهید بعد روی ظرف را با یک نایلون بپوشانید سپس اجازه دهید تا خمیر استراحت کند.

مرحله ۸: گرفتن پف اضافی خمیر

خمیر باید به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند تا خوب پف کند و حجم آن زیاد شود بعد از این زمان پلاستیک روی خمیر را بردارید پف خمیر را با فشار دست روی آن بگیرید دوباره خمیر را کمی ورز دهید تا کاملاً هوای داخل آن خارج شود.

مرحله ۹: چانه کردن خمیر

سپس خمیر را به شکل یک چانه درآورید، روی یک سطح صاف قرار دهید بعد خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید سپس یک قسمت از خمیرها را روی سطح صاف به وسیله وردنه به شکل مستطیل به ضخامت ۲ تا ۳ میلی‌متر پهن کنید.

مرحله ۱۰: قرار دادن مواد در خمیر

یک سوم بالای مستطیل را یک خط فرضی رسم کنید، در قسمت پایین مواد میانی را به دلخواه و با سلیقه خودتان بچینید مقداری کالباس یا ژامبون مرغ و گوشت را که به شکل ورقه‌های نازک برش داده‌‌اید روی خمیر بچینید تا کاملاً سطح آن را بپوشاند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن پنیر گودا

سپس چند ورقه پنیر گودا را روی کالباس‌ها بچینید تا یک لایه پنیر روی کالباس‌ها را بگیرد بعد مقداری زیتون که به شکل حلقه‌ای خرد کرده‌اید روی مواد بریزید، به دلخواه می‌توانید از پنیر پیتزا هم استفاده کنید، سپس خمیر را از پائین به سمت بالا رول کنید.

مرحله ۱۲: رول کردن خمیر

دقت کنید که خمیر را محکم رول کنید که مواد میانی از داخل آن بیرون نریزد وقتی که رول به یک سوم بالای خمیر رسید قسمت بالایی را با یک چاقوی تیز با خط‌های عمودی روی آن برش بزنید بعد نوارهای تشکیل شده را روی رول خمیر بپیچید و محکم کنید.

مرحله ۱۳: طرح دادن روی خمیر

برای فرم دادن به خمیر می‌توانید از هر نوع طرح به دلخواه خودتان استفاده کنید سپس با چنگال روی خمیر سوراخ‌هایی ایجاد کنید، قسمت دوم خمیر را هم به همین ترتیب آماده کنید، بعد از آن روی رول‌های خمیر را با نایلون یا پارچه بپوشانید.

مرحله ۱۴: استراحت دوم خمیر

سپس اجازه دهید تا خمیرها به مدت ۵۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند و حجم آن‌ها تقریباً دو برابر شود در این فاصله برای درست کردن مواد رومال یک تخم مرغ را داخل یک ظرف کوچک بریزید با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.

مرحله ۱۵: آماده کردن مواد رومال

بعد مقداری شیر به تخم مرغ اضافه کنید دوباره هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس مقداری زعفران را به مخلوط مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مواد برود و مخلوط کاملاً یکدست شود.

مرحله ۱۶: رومال کردن خمیر

بعد از این که خمیرها خوب استراحت کردند و حجم آن‌ها تقریبا دو برابر شد، نایلون یا پارچه روی آن‌ها را بردارید، سپس به وسیله فرچه با مواد تخم مرغی روی خمیرها را رومال کنید به طوری که کاملاً سطح خمیرها با مخلوط مواد آغشته شوند.

مرحله ۱۷: اماده کردن سینی فر

سپس داخل سینی فر کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز قرار دهید و رول‌های ژامبون و پنیر را داخل آن بگذارید بعد سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، تا رول‌ها بپزند، سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۱۸: پخت در فر

بعد اجازه دهید تا نان‌ها به مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود سپس سینی را از فر بیرون بیاورید در دمای محیط قرار دهید بعد رول‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری بگذارید تا از حرارت آن‌ها کم شود.

مرحله ۱۹: تزیین و سرو رول ژامبون و پنیر

با یک چاقوی تیز رول ژامبون و پنیر را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید بعد چند برش از آن را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک پیش غذای شیک و پرطرفدار یا یک میان وعده خوش طعم همراه با انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.