طرز تهیه اشترودل گوشت

طرز تهیه اشترودل گوشت طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا طرز تهیه اشترودل ساده طرز تهیه اشترودل گوشت آپارات طرز تهیه اشترودل رضوی طرز تهیه اشترودل گوشت بدون فر

اشترودل گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشترودل گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب ولرم۱ پیمانه
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
ماست۳ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۴ پیمانه
نمک‌نوک قاشق چایخوری
مواد لازم میانی
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه اشترودل گوشت

مرحله اول

برای تهیه اشترودل گوشت خوشمزه در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور خمیر مایه را به همراه شکر و آب درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس مخلوط می کنیم و روی کاسه را با درپوش می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید، سپس ماست را به همراه سفیده تخم مرغ، روغن و نمک به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید به دلیل متفاوت بودن جنس آرد ممکن است مقدار آن تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا روی خمیر را با یک پارچه نخی تمیز پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن ۲ تا ۳ برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی اشترودل می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون یک تابه حاوی روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه ،زردچوبه و پودر تخم گشنیز به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا پخته شود. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد میانی را با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ کاملا پخته و آب نیندازد. پس از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس خمیر را ورز می دهیم.

مرحله هشتم

زمانی که پف اضافه خمیر گرفته شد، آنرا به ۸ چانه یکسان تقسیم کرده و مجددا روی آنها را با پارچه می پوشانیم تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند. پس از گذشت این زمان آنها را روی سطح آردپاشی شده می گذاریم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از مواد میانی روی خمیر می ریزیم و خمیر را به صورت دلخواه جمع کرده، سپس با چاقو روی خمیر برش ایجاد می‌ کنیم. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را درون سینی می چینیم.

مرحله دهم

در ادامه روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده رومال می کنیم، سپس مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می ریزیم و سینی را طبقه وسط فر گذاشته تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.