طرز تهیه آش کارده

طرز تهیه آش کارده, طرز تهیه آش کارده یاسوج , طرز تهیه آش کارده کازرونی , طرز تهیه آش کارده با مخمر , طرز تهیه اش کارده نی نی سایت , طرز تهیه آش کارده شیرازی , عوارض آش کارده , طرز تهیه آش کارده با کارده خشک , مایه آش کارده

این بار می‌خواهیم شما را با طرز تهیه یکی از غنی‌ترین و خوشمزه‌ترین آش‌های سنتی ایرانی آشنا کنیم؛ آش کارده. این آش با ترکیبی از مواد اولیه مغذی و خوش عطر، نه تنها یک وعده غذایی کامل و سالم است، بلکه گرمایی دلنشین به لحظات سرد پاییزی و زمستانی شما می‌بخشد. با دستور پختی که از سایت آموزشی نکته چی برایتان آماده کرده‌ایم، شما می‌توانید این آش خوش طعم و سنتی را در منزل تهیه کنید و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید تا گام به گام، این آش خوشمزه را با هم آماده کنیم.

برای طرز تهیه آش کارده، ابتدا سیر کوبیده و خمیر ترش را در آب ولرم حل می‌کنیم و به همراه سایر مواد در قابلمه‌ای با آب گرم مخلوط می‌کنیم. پس از هم زدن تا غلظت مناسب، قابلمه را با پارچه می‌پوشانیم و در بین پتوها برای ۱۲ تا ۱۸ ساعت قرار می‌دهیم تا عمل بیاید. در نهایت، آش را گرم کرده و هم می‌زنیم تا جوش بیاید و آماده سرو با نان دلخواه شود.

مواد لازممقدار
خمیر ترشنصف چونه
آرد جو۱ قاشق مرباخوری
سیر۱ بوته
بلغور جو۳۵۰ گرم
مایه آش کاردهبه مقدار کافی
کارده۸۰ گرم

طرز تهیه آش کارده

مرحله ۱: آماده‌سازی سیر و خمیر ترش

ابتدا یک بوته سیر را با کمی نمک به خوبی بکوبید تا کاملاً له شود، سپس نصف چونه خمیر ترش را در کمی آب ولرم حل کنید. این کار باعث می‌شود تا طعم‌های متفاوت و عطرهای مطبوع از این ترکیب در آش نهایی به خوبی استخراج شود.

مرحله ۲: آماده‌سازی قابلمه

قابلمه‌ای را انتخاب کنید که اندازه‌اش مناسب مقدار آشی باشد که قصد پخت آن را دارید. قابلمه را تا نصفه با آب پر کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به آرامی گرم شود.

مرحله ۳: افزودن مواد اولیه به قابلمه

پس از آن که آب در قابلمه کمی گرم شد، کارده، سیر کوبیده شده، آرد جو، خمیر ترش، بلغور جو و مایه آش کارده را به قابلمه اضافه کنید. مراقب باشید که مواد به صورت یکنواخت در آب توزیع شوند.

مرحله ۴: هم زدن مواد

با دست تمیز شروع به هم زدن مواد کنید. این کار را به قدری ادامه دهید تا از حرارت دست‌تان مواد کمی گرم شوند و به مرور زمان، غلظت آش شروع به افزایش کند.

مرحله ۵: خاموش کردن شعله و پوشاندن قابلمه

زمانی که دیگر نتوانید به راحتی مواد را هم بزنید و احساس کردید که غلظت آش به حد کافی رسیده است، شعله را خاموش کنید. سپس، درب قابلمه را با یک پارچه تمیز بپوشانید و آن را محکم ببندید.

مرحله ۶: قرار دادن قابلمه در بین پتوها

قابلمه را در میان پنج تا شش پتو قرار دهید. این کار باعث می‌شود که حرارت به آرامی درون قابلمه حفظ شود و فرآیند تخمیر به خوبی صورت گیرد.

مرحله ۷: استراحت آش

آش را برای مدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت زیر پتوها نگه دارید. این زمان برای این است که آش به خوبی عمل بیاید و طعم‌ها به خوبی در هم ادغام شوند.

مرحله ۸: برداشتن مایه برای دفعه بعد

پیش از اینکه آش را دوباره روی حرارت قرار دادید، مقداری از آن را به عنوان مایه برای دفعه بعدی پخت آش کنار بگذارید.

مرحله ۹: دوباره گرم کردن و هم زدن آش

حالا آش را مدام هم بزنید تا به جوش آید. این کار باعث می‌شود که آش به خوبی یکدست و غلیظ شود.

مرحله ۱۰: سرو آش

پس از اینکه آش به خوبی جوشید و غلظت مطلوبی پیدا کرد، آن را در کاسه‌ها بریزید. این آش را می‌توانید با هر نوع نانی که دوست دارید سرو کنید و از طعم بی‌نظیر و سنتی آن لذت ببرید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.