طرز تهیه لوه کباب

طرز تهیه لوه کباب

در دنیای بی‌پایان آشپزی، هر از گاهی با دستور پختی مواجه می‌شویم که نه تنها طعم و مزه‌ای دلنشین به ما هدیه می‌کند بلکه با فرهنگ و سنت‌های منطقه‌ای خود ما را آشنا می‌سازد. طرز تهیه لوه کباب، یکی از این دستور پخت‌ها است که قصد داریم در سایت آموزشی نکته چی، آن را به اشتراک بگذاریم.

برای طرز تهیه «لوه کباب»، ابتدا گوشت به همراه ادویه‌ها، زعفران، و پیاز خلال شده در قابلمه چیده شده و با حرارت ملایم پخته می‌شود تا آب پیاز و عطر زعفران گوشت را مزه‌دار کند. در نهایت، آلوهای تفت داده شده و زرشک تفت داده شده در کره به غذا اضافه می‌شوند تا طعم غنی و لذیذی به آن ببخشند.

مواد لازممقدار
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
کره۲۰ گرم
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهنوک قاشق چایخوری
فلفل قرمز، زنجبیل و کاریبه مقدار کافی
آلو خورشتی و زرشکبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه لوه کباب

مرحله ۱: آماده‌سازی گوشت

ابتدا گوشت گوسفندی را به اندازه‌های دلخواه برش دهید. سپس، گوشت‌های برش خورده را به صورت یک لایه یکنواخت در کف یک قابلمه بچینید، به گونه‌ای که هیچ جای خالی در کف قابلمه باقی نماند. این کار موجب می‌شود حرارت به طور مساوی به تمام قطعات گوشت برسد.

مرحله ۲: افزودن ادویه‌جات

روی لایه گوشت، مقداری فلفل سیاه، زنجبیل، زردچوبه و کاری بپاشید. این ترکیب ادویه‌جات به گوشت طعمی عمیق و لذت‌بخش خواهد بخشید. ادویه‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که با ذائقه و سلیقه شخصی شما سازگار باشد.

مرحله ۳: اضافه کردن پیاز

پیازهای خلالی را بر روی ادویه‌جات و گوشت بریزید. استفاده از پیاز به مقدار زیاد نه تنها باعث می‌شود گوشت آب بیشتری بیندازد بلکه طعم غذا را نیز خوشمزه‌تر می‌کند. پیازها نقش کلیدی در ایجاد طعم غنی این غذا دارند.

مرحله ۴: پختن گوشت و پیاز

قابلمه را روی شعله قرار دهید و در آن را بگذارید. حرارت را کم کنید تا پیاز و گوشت به آرامی و با حرارت ملایم بپزند. در این مرحله، نیازی به اضافه کردن آب نیست چرا که پیاز خود آب می‌اندازد و این آب برای پخت کافی است.

مرحله ۵: اضافه کردن زعفران و فلفل قرمز

پس از اینکه پیاز آب انداخت، مقداری زعفران دم‌کرده و کمی فلفل قرمز روی مخلوط گوشت و پیاز بریزید. این دو ماده طعمی دلپذیر و رنگی زیبا به غذا می‌بخشند، سپس در قابلمه را مجدداً بگذارید و اجازه دهید تا مواد با هم بپزند.

مرحله ۶: تفت دادن آلو خورشتی

در یک ماهیتابه، مقداری کره را داغ کنید و آلو خورشتی را به آن اضافه کرده و تفت دهید. تفت دادن آلوها با کره طعمی متمایز و عمق بیشتری به آلو می‌بخشد.

مرحله ۷: اضافه کردن آلوها به گوشت

نیم ساعت مانده به پایان پخت گوشت، نمک را به مخلوط اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس آلوهای تفت داده شده را به همراه کره‌ای که با آن تفت داده‌اید، به قابلمه اضافه کنید. این اضافه کردن آلوها در مراحل پایانی پخت، باعث می‌شود آلوها شکل خود را حفظ کرده و طعم غذا را تکمیل کنند.

مرحله ۸: تنظیم غلظت غذا

اگر احساس کردید آب غذا زیاد است، درب ظرف را برای ۵ دقیقه بردارید و حرارت را کمی افزایش دهید تا مقداری از آب آن تبخیر شود. این کار باعث می‌شود غذا به غلظت دلخواه برسد.

مرحله ۹: اضافه کردن زرشک

در نهایت، کمی زرشک را داخل کره تفت دهید و پس از سرو غذا، آن را روی غذا بریزید. تفت دادن زرشک با کره طعم آن را شیرین‌تر و لذیذتر می‌کند و در عین حال زیبایی ظاهری غذا را افزایش می‌دهد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.