طرز تهیه ته انداز مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه ته انداز مرغ و سیب زمینی , دستور پخت ته انداز مرغ و سیب زمینی

ته انداز مرغ و سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و متفاوت است که هرکس با سلیقه و دلخواه خود برای درست کردن این غذا از روش‌های مختلف و مواد متنوعی استفاده می‌کند، این غذای دلچسب خیلی راحت و سریع تهیه و آماده می‌شود، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ته انداز مرغ و سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ( ران یا سینه)۳ تکه
برنج۴ پیمانه
رشته پلویی۱ پیمانه
کشمشنصف پیمانه
سیب زمینی متوسط۲ عدد
زعفران دم‌کردهبه مقدار لازم
روغن مایعبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
کنجدبه مقدار لازم

دستور پخت ته انداز مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا مرغ‌ها را که به دلخواه خودتان می‌توانید از ران یا سینه استفاده کنید داخل یک ظرف بریزید و بعد مقداری نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده غلیظ را روی مرغ‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد روی ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم

سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت اجازه دهید تا مرغ‌ها استراحت کنند و ادویه‌ها کاملا به خورد آن‌ها بروند و مرغ‌ها مزه‌دار شوند، بعد در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود و سپس کشمش‌ها را در آن تفت دهید.

مرحله سوم

بعد کشمش‌ها را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید و سپس رشته پلویی را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آن کمی قهوه‌ای شود و کنار بگذارید، بعد برنج را که از شب قبل همراه با آب و نمک خیس کرده اید در یک قابلمه آب جوش بریزید.

مرحله چهارم

سپس اجازه دهید تا برنج به مدت ۷ تا ۸ دقیقه در آب، بجوشد و کمی پخته و نرم شود، بعد برنج را آبکش کنید و رشته پلویی را با آن مخلوط کنید و کنار بگذارید، سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود.

مرحله پنجم

بعد مرغ‌ها را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا کاملا سرخ شود، وقتی یک طرف مرغ‌ها طلایی شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر مرغ هم سرخ شود و بعد سیب زمینی‌ها را که از قبل حلقه‌ای برش داده‌اید کنار مرغ به شکل ایستاده بچینید.

مرحله ششم

به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری کنجد به سیب زمینی‌ها بزنید، بعد آرام با کفگیر برنج را روی سیب زمینی‌ها بریزید به طوری که سیب زمینی‌ها حرکت نکنند، وقتی برنج تا لبه سیب زمینی‌ها را پر کرد، روی آن‌ها را هم با برنج بپوشانید.

مرحله هفتم

سپس کشمش‌ها را وسط برنج بریزید و دوباره روی آن را با برنج بپوشانید، بعد درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و حرارت را کم کنید و به مدت یک ساعت و نیم اجازه دهید تا برنج دم بکشد و مرغ‌ها خوب پخته شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

بعد مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا خوب دم بکشد و غلیظ شود، سپس ته انداز مرغ و سیب زمینی را در یک ظرف مناسب بکشید و روی برنج مقداری کره ذوب شده و یا روغن مایع بریزید‌.

مرحله نهم

وقتی زعفران دم کشید مقداری از آن را روی برنج بریزید و بعد با مقداری خلال پسته و خلال بادام و کشمش روی برنج را تزئین کنید و این غذای خوش طعم را همراه با سالاد، ترشی، زیتون پرورده و انواع دورچین برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.