طرز تهیه قیساوا

طرز تهیه قیساوا قیساوا ارومیه طرز تهیه قیساوا با شیر فیلم طرز تهیه قیساوا قیساوا تبریزی قیساوا چیست طرز تهیه قیساوا خرما

قیساوا نوعی صبحانه مقوی و خوشمزه از شهرهای مختلف کشورمان است که طعم فوق العاده‌ای دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را درست کنید، قیساوا به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده می‌شود که بسیار پرخاصیت و لذیذ است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه قیساوا در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
خرما۱۰ عدد
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
کره حیوانی۲ قاشق غذا خوری
دارچین۱ قاشق چای خوری
پودر گل محمدینوک قاشق چای خوری
کنجد۱ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم

دستور پخت قیساوا

مرحله اول

برای تهیه قیساوا ابتدا خرماها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب جوش به آن‌ها اضافه کنید تا نرم شوند و پوست آن‌ها به راحتی کنده شود و بعد پوست خرماها را جدا کنید و هسته آن‌ها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید. مقدار خرما را می‌توانید کم‌تر یا زیادتر کنید.

مرحله دوم

سپس گردوها را با چاقوی تیز خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری کره محلی را بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود وقتی کره کمی داغ شد خرماها را در آن بریزید و کمی تفت دهید تا نرم و سبک شوند و طعم کره به خورد خرماها برود.

مرحله سوم

بعد گردوهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی روغن بیاندازند و سپس مقداری پودر دارچین روی آن‌ها بریزید و کمی تفت دهید تا عطر دارچین کاملا پخش شود و بعد تخم مرغ‌ها را بشکنید و در تابه بریزید و خوب مخلوط کنید تا کاملا پخته شوند.

مرحله چهارم

در آخر برای طعم بهتر مقداری پودر گل محمدی بریزید و هم بزنید و با مواد مخلوط کنید و سپس مقداری پودر کنجد را هم روی مواد بریزید و مخلوط کنید و بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس مقداری از آن را در ظرف مناسب بکشید.

مرحله پنجم

بعد قیساوا را با خرده‌های مغز گردو و خرما و کنجد تزئین کنید، این غذای خوش طعم و مقوی و پرخاصیت برای وعده صبحانه بسیار مناسب و سالم است و یا به عنوان یک میان وعده ساده و مقوی به خصوص برای افراد سرد مزاج بسیار استفاده می‌شود.

مرحله ششم

در آخر قیساوا را همراه با نان تازه و انواع دورچین و چای داغ به عنوان یک صبحانه دلچسب و مقوی برای همه افراد و به خصوص برای کودکان سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.