طرز تهیه رشته پلو ترکیه ای

طرز تهیه رشته پلو ترکیه ای , دستور پخت رشته پلو ترکیه ای

رشته پلو ترکیه‌ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکی است که طعم و عطر بی‌نظیری دارد، این غذای لذیذ خیلی راحت و سریع درست می‌شود و از آن می‌توان به عنوان یک پیش غذای شیک و یا یک وعده غذایی ساده و مقوی و پرخاصیت استفاده کنید، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رشته پلو ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
رشته پلویی۲ مشت
سیب زمینی متوسط۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
پودر سیر۱ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
آویشن۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزنصف قاشق چای خوری از هر کدام
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری

دستور پخت رشته پلو ترکیه ای

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و به دلخواه خودتان پوست بگیرید و یا با پوست به شکل حلقه‌ای و باریک برش بزنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و برش‌های سیب زمینی را در آن کمی سرخ کنید و بعد از تابه بیرون بیاورید.

مرحله دوم

سپس فلفل دلمه‌ای را که با سلیقه خودتان می‌توانید از فلفل دلمه سبز یا قرمز یا زرد استفاده کنید، تمیز بشورید و خشک کنید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و بعد آن‌ها را در تابه‌ای که سیب زمینی‌ها را سرخ کردید، بریزید و کمی تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

مرحله سوم

بعد پیاز را خلالی یا نگینی خرد کنید و در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و سپس پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند و بعد زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود.

مرحله چهارم

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن و پودر سیر را بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود، بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ شوند و رنگ آن‌ها تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را بریزید و تفت دهید‌.

مرحله پنجم

وقتی که بوی خامی رب گرفته شد و رنگ آن در مواد باز شد مقدار کمی آب روی مواد بریزید و هم بزنید و بعد در اطراف تابه سیب زمینی‌ها و فلفل دلمه‌ها را بچینید و سپس درب تابه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا همه مواد کاملا با هم بپزند.

مرحله ششم

بعد برنج را که در یک قابلمه بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، به طوری که آب به اندازه تقریبا ۲ تا ۳ سانتیمتر بالاتر از سطح برنج قرار بگیرد و سپس مقداری روغن و کمی نمک در آب بریزید و هم بزنید تا کاملا با آب برنج‌ مخلوط شوند.

مرحله هفتم

بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند و سپس رشته‌های پلویی را خرد کنید و در قابلمه بریزید تا همراه با برنج‌ها کمی در آب بجوشند، بعد از این‌ که آب جمع شد، درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و حرارت را کم کنید.

مرحله هشتم

سپس به مدت تقریبا ۴۰ تا ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا رشته پلو خوب دم بکشد و بعد از روی حرارت بردارید و در یک ظرف مناسب بریزید و در اطراف آن از مخلوط مواد گوشت و سیب زمینی‌ها بریزید و با چند برگ نعناع، ریحان و گشنیز تزئین کنید. در آخر رشته پلو ترکیه‌ای را همراه با سس کچاب و گوجه فرنگی و سالاد، ترشی، زیتون پرورده و انواع دورچین به عنوان یک غذای ساده و مقوی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.