طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ , دستور پخت کوکو سبزی با مرغ ریش ریش

کوکو سبزی با مرغ یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و ساده است که عطر و طعم فوق‌العاده ای دارد و با کمترین مواد در دسترس می‌توانید آن را تهیه کنید، این غذای خوشمزه بسیار پرخاصیت است و خیلی راحت و سریع و با روش‌های مختلف درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته‌ چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ متوسطنصف یک عدد
پیاز۱ عدد
فلفل سیاه و نمکخیلی کم
زعفران دم‌کرده۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای کوکو سبزی
سبزی کوکو سبزی۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
زردچوبه۲/۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
پودر سیرنصف قاشق چای خوری
آرد۱ و نیم قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با مرغ ابتدا سینه مرغ را به شکل نواری و باریک برش بزنید و بعد برش‌ها را داخل یک ظرف بریزید، سپس برای طعم دار کردن مرغ‌ها، یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و روی مرغ‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

بعد مقداری نمک و فلفل سیاه را هم روی برش‌های مرغ بریزید و با هم ترکیب کنید، سپس مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب جوش روی آن بگیرید و بگذارید تا دم بکشد بعد زعفران دم‌کرده غلیظ را به مرغ‌ها اضافه کنید.

مرحله سوم

سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید تا رنگ و عطر و طعم زعفران کاملا به خورد مرغ‌‌ها برود و بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا استراحت کند و طعم دار شود و در این مدت مواد کوکو سبزی را آماده کنید.

مرحله چهارم

سبزی کوکو سبزی را که از قبل آماده کرده‌اید و شامل سبزیجات معطر مانند گشنیز، ترخون، پیازچه، ریحون و نعناع است را در یک ظرف بریزید و بعد تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

سپس آرد را روی آن‌ها بریزید و با هم خوب ترکیب کنید و بعد مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود و زردچوبه رنگ باز کند.

مرحله ششم

بعد کف یک قابلمه را با روغن خوب چرب کنید و نصف مواد کوکو سبزی را در آن بریزید و سپس روی آن مقداری زرشک بپاشید، به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری مغزی گردو خرد شده را نیز روی کوکو سبزی بریزید و در سطح آن پخش کنید.

مرحله هفتم

سپس باقی مانده مواد کوکو سبزی را روی آن بریزید و بعد برش‌های مرغ را روی لایه دوم بچینید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت تقریبا ۴۰ تا ۴۵ دقیقه خوب بپزد، حرارت کم باشد تا کوکو سبزی مغز پخت شود.

مرحله هشتم

بعد کوکو سبزی را برگردانید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر هم زمان دهید تا دوباره بپزد و سپس از روی حرارت بردارید و در ظرف دیگری قرار دهید، بعد کوکو سبزی را در شکل و اندازه‌ دلخواه برش بزنید و با زرشک و خرده‌های گردو تزئین کنید.

مرحله نهم

سپس کوکو سبزی با مرغ را در ظرف مناسب بچینید و مقداری سبزی شوید و گشنیز و ریحان در اطراف آن قرار دهید و چند برش لیمو، گوجه فرنگی و خیار شور در کنار ظرف بچینید و همراه با نان تازه و یا پلو، ترشی و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.