طرز تهیه خورش قارچ

طرز تهیه خورش قارچ خورش قارچ رزا منتظمی خورشت قارچ و گوشت خورش قارچ بدون گوشت

خورشت قارچ یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و فوق العاده است که بافتی نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را درست کنید، این خورشت خوش طعم و مقوی با روش‌های مختلف و مواد متنوعی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
قارچ خرد شده۲ لیوان
پیاز۱ عدد
کره۱ قاشق غذا خوری
آلو ( قابل حذف)۴ تا ۵ عدد
رب گوجه فرنگینصف قاشق غذا خوری
رب انار ( قابل حذف)نصف قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
زرد چوبه۱ قاشق چای خوری
پودر سیرنصف قاشق چای خوری
ادویه مخلوطی۱ قاشق چای خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه خورشت قارچ

مرحله اول

برای تهیه خورش قارچ ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند، سپس زردچوبه را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیازها طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم

سپس گوشت‌ها را که در اندازه‌های دلخواه خرد کرده‌اید به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا تمام قسمت‌های گوشت سرخ شود و تغییر رنگ بدهد و آب آن‌ها کشیده شود، بعد فلفل سیاه، پودر سیر، ادویه مخلوطی و نمک را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم

وقتی عطر ادویه‌ها در مواد پخش شد، سپس رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ رب گوجه فرنگی باز شود، بعد به دلخواه و سلیقه خودتان رب انار را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ آن باز شود.

مرحله چهارم

سپس مقداری آب داغ روی مواد بریزید و اجازه دهید تا کمی بجوشد و بعد درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مواد به مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت با هم خوب بپزند و کاملا جا بیفتند در این فاصله مواد قارچی را درست کنید.

مرحله پنجم

بعد قارچ‌ها را تمیز بشورید و قسمت‌های خراب آن‌ها را با چاقو بگیرید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا روغن داغ شود و بعد قارچ‌ها را در آن بریزید و تفت دهید که آب نیاندازند.

مرحله ششم

وقتی قارچ‌ها خوب تفت داده شدند، سپس کره را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و قارچ‌ها در آن تفت داده شوند و بعد به دلخواه و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان آلوها را در آن بریزید و کمی تفت دهید و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

سپس مواد قارچی را به خورشت اضافه کنید و هم بزنید و بعد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خورشت خوب بپزد و جا بیفتد و طعم و عطر همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند، بعد از این که همه مواد خوب پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

بعد خورشت قارچ را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و گشنیز و شوید تزئین کنید و به عنوان یک غذای شیک و مجلسی و مناسب برای پذیرایی همراه با پلو زعفرانی و ته دیگ، انواع سالاد، ترشی‌، زیتون پرورده و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.