طرز تهیه سوپ سبزیجات

طرز تهیه سوپ سبزیجات برای سرماخوردگی سوپ سبزیجات رستورانی طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ سبزیجات رژیمی بدون روغن سوپ سبزیجات با جو سوپ سبزیجات و حبوبات طرز تهیه سوپ سبزیجات با مرغ رژیمی طرز تهیه سوپ ساده

سوپ سبزیجات یکی از سوپ‌های خوشمزه و لذیذ است که بدون مرغ و گوشت درست می‌شود و بافتی لطیف و نرم دارد. سوپ سبزیجات یک غذای رژیمی و ساده یا یک پیش غذای خوش طعم و مناسب برای پذیرایی است که خیلی راحت، آماده و درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۴ عدد
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۴-۵ عدد
خامه صبحانهنصف پاکت
نمکبه مقدار لازم
فلفل قرمزبه مقدار لازم
جوز هندیبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ سبزیجات

مرحله اول

ابتدا هویج‌ها را پوست بگیرید و تمیز بشورید و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و خرد کنید و در قابلمه بریزید، سپس پیازها را پوست بگیرید و بشورید و برش بزنید و کوچک خرد کنید و در قابلمه بریزید. مقدار پیاز به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله دوم

سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بشورید و در اندازه‌های کوچک خرد کنید و در قابلمه بریزید و بعد مقداری آب روی سبزیجات بگیرید و به مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا با هم خوب بپزند.

مرحله سوم

بعد مقداری نمک به مواد اضافه کنید و دوباره بگذارید تا کمی بیشتر بپزند و آب آن‌ها کشیده شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و با گوشتکوب برقی یا بلندر همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا له و پوره شوند و بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس خامه صبحانه را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا کمی گرم شود و یا مقداری از سوپ را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا با هم دما شوند و بعد خامه را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

بعد مزه سوپ را بچشید و مقداری نمک به آن اصافه کنید و سپس با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان مقداری فلفل قرمز هم روی مواد بریزید، چون هویج و سیب زمینی شیرین است بهتر است فلفل قرمز را زیاد بزنید تا شیرینی آن‌ها را بگیرد.

مرحله ششم

بعد مقداری جوز هندی هم روی مواد بریزید و کاملا مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود، سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا کمی دیگر بپزند و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله هفتم

سپس سوپ سبزیجات را در ظرف مناسب بکشید و با مقداری خامه روی سوپ را تزئین کنید و با چند برگ سبزی نعناع، شوید تزئین کنید و به عنوان یک پیش غذای خوش طعم و یا یک غذای مقوی و ساده و رژیمی همراه با انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.