طرز تهیه کوکی نوتلا

طرز تهیه کوکی نوتلا شف طیبه طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

کوکی نوتلا یکی از انواع کوکی‌های خوشمزه و ساده بین‌المللی است که در کافی‌شاپ‌‌ها همراه با قهوه و انواع نوشیدنی‌های گرم سرو می‌شود و بافت نرم و سبکی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نوتلا در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد⅔ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
نوتلا۲۵۰ گرم

طرز تهیه کوکی نوتلا

مرحله اول

برای تهیه کوکی نوتلای خوشمزه ابتدا تخم‌مرغ‌ را از نیم ساعت قبل به دمای محیط برسانید، سپس در یک ظرف بریزید، و با همزن برقی خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و پف کند و حجیم شود.

نکته: قبل از زدن تخم‌مرغ سفیدک‌های کوچکی که به زرده تخم مرغ چسبیده‌اند را بگیرید تا در آخر کوکی بوی نامطبوع ندهد.

مرحله دوم

حالا نوتلا یا به سلیقه و دلخواه خودتان هر شکلات صبحانه دیگری را به تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله سوم

سپس آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و نرم شود بعد کم‌کم به مخلوط تخم‌مرغ و نوتلا اضافه کنید و همزمان با دور کند همزن، بزنید تا زمانی که خمیر یکدست و غلیظ شود.

مرحله چهارم

حالا کف سینی فر یا قالب را با روغن مایع یا کره چرب کنید، یا کف قالب کاغذ روغنی بیاندازید و با کمک اسکوب بستنی یا قاشق مقداری از مخلوط مواد را بردارید و با دست فرم دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله با سلیقه و دلخواه خودتان می‌توانید داخل مخلوط مواد کوکی مغز گردو، مغز فندق یا یک تکه شکلات قرار دهید و سپس با دست گرد کنید و فرم دهید.

مرحله ششم

همه مخلوط را به همین روش به شکل گردو و یک اندازه آماده کنید و بعد گلوله‌های شکلاتی را با فاصله در سینی بچینید، تا بعد از پخت و زیاد شدن حجم آن‌ها به هم نچسبند.

مرحله هفتم

حالا سینی یا قالب را در داخل فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است، قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزد.

نکته: در این مدت در فر را باز نکنید تا کوکی‌ها خوب پف کنند.

مرحله هشتم

بعد از این زمان در فر را باز کنید و یک خلال دندان را در کوکی فرو کنید و در بیاورید، اگر از مواد چیزی به آن نچسبیده بود یعنی پخته شده و آماده است، سپس قالب را از فر دربیاورید.

مرحله نهم

کوکی‌ها را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند و سپس روی آن را با پودر پسته و پودر نارگیل، خرده‌های بیسکوئیت، پودر قند، خلال بادام و خرده‌های گردو تزئین کنید. در آخر کوکی‌های نوتلا را در ظرف مناسب بچینید و همراه با قهوه یا چای داغ سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.