طرز تهیه حلوای گردویی

طرز تهیه حلوای گردویی شب یلدا در خانه طرز تهیه حلوای گردو با شیره انگور حلوا گردویی بندرگز حلوا گردویی مجلسی حلوا گردویی مازندرانی حلوا گردویی تویسرکان حلوا گردویی تبریز

حلوای گردویی یکی از انواع حلواهای بسیار خوشمزه و خوش بافت ایرانی است که جایگزین مناسبی برای قند در کنار چای است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲۵۰ گرم
شکر۲۲۰ گرم
گلاب۲۰ گرم
روغن مایع۱۱۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
گردوی خرد شده۴۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق چایخوری
آب۳۰۰ گرم

طرز تهیه حلوای گردویی

مرحله اول

برای تهیه حلوای گردویی ساده در ابتدای کار آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا با گرمای آب، شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید نیازی به جوشیدن شربت نیست، فقط اجازه می دهیم شکر به طور کامل درون آب حل شود، سپس حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زعفران دم کرده و گلاب را به شربت اضافه کرده و کمی هم می زنیم، سپس قابلمه را کنار می گذاریم تا شربت خنک شود. روغن مایع و کره را درون یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه کره ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس به مدت حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان، آرد را مجددا الک کرده و به تابه منتقل می کنیم، سپس مخلوط کره و روغن را اضافه کرده و ۵ دقیقه به آرامی تفت می دهیم، سپس گردوی خرد شده را افزوده و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله با ملاقه از شربت به تابه اضافه کرده و به آرامی تفت می دهیم تا حلوا کم کم منسجم شود. پس از اینکه تمام شربت را اضافه کردیم به تفت دادن ادامه می دهیم تا حلوا از دیواره های تابه فاصله بگیرد.

مرحله هفتم

حالا حلوا را به صورت گهواره ای درون تابه تکان می دهیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در نهایت حلوا را درون قیف می ریزیم یا به همان صورت درون بشقاب می ریزیم و به سلیقه خود با مواد دلخواه تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.