طرز تهیه کتلت لاهیجان

طرز تهیه کتلت قدیمی طرز تهیه کتلت ساندویچی لنگرود بهترین کتلت لاهیجان طرز تهیه کتلت رستورانی طرز تهیه کتلت سیب زمینی قدیمی

کتلت لاهیجان یکی از انواع ساندویچ های سنتی شهر لاهیجان است که با ترکیبات و دورچین های متنوعی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت لاهیجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
نان بربری نرم½ نان
سبوس نان بربری۱ کاسه
پودر کاری و دارچینبه مقدار کافی
فلفل قرمز و آویشنبه مقدار کافی
زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه کتلت لاهیجان خوشمزه در ابتدای کار‌ تکه های نان بربری را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا کاملا خیس بخورند. در ادامه سیب زمینی ها و پیاز را پوست گرفته و رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی و پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. پس از اینکه نان بربری به خوبی خیس خورد، آنرا با دست فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه پودر کاری، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، دارچین، آویشن و نمک به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شده و حالتی چسبناک پیدا کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

مقداری روغن درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بیر می داریم و آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم، سپس بین دو دست فشار می دهیم تا قطر آن کم شود.

مرحله ششم

در این مرحله کتلت را درون سبوس نان بربری می غطلتانیم تا با یک لایه سبوس پوشش داده شود، سپس درون روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم. تمام کتلت ها را به همین صورت سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کتلت های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفنته شود. در نهایت کتلت ها را درون نان بربری یا نان باگت قرار می دهیم و به همراه مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.