طرز تهیه کیک لیمو و گردو

طرز تهیه کیک لیمو و گردو , دستور پخت کیک لیمو و گردو

کیک لیمو و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لیمو و گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک لیمو و گردو
آرد۱٫۵ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
زست لیمو ترش۱ لیمو ترش
روغن مایع½ لیوان
ماست⅓ لیوان
مغز گردو½ کاسه ماست خوری

طرز تهیه کیک لیمو و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک لیمویی گردویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ الی ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا سفید و کش دار شود. حالا نوبت اضافه کردن روغن مایع است که به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه ماست را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود، سپس همزن برقی را کنار گذاشته و زست لیمو ترش را به کاسه می افزاییم و با لیسک هم می زنیم تا مایه اولیه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به صورت چرخشی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا مغز گردو را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم، سپس به سراغ قالب کیک می رویم و با کمک فرچه درون و دیواره های آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم تا مانع چسبیدن کیک به قالب شود.

مرحله ششم

در ادامه مایه کیک را درون قالب کیک ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و تا کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که روی کیک طلایی و خوشرنگ شد، برای اطمینان از پخت کیک یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که کیک پخته باشد مایه کیک به سیخ نمی چسبد.

مرحله هشتم

در نهایت قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را به همراه اسلایس های لیمو تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.