طرز تهیه موجور کدو سبز

طرز تهیه موجور کدو سبز , دستور پخت موجور کدو سبز

موجور کدو سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موجور کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۲ عدد
هویج۱ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
آرد۴ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
سبزیجات معطر تازه یا خشکبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه موجور کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه موجور کدو سبز خوشمزه در ابتدای کار پوست کدوها را به همراه هویج، سیب زمینی و پیاز جدا کرده و می شوییم، سپس درون یک کاسه نسبتا گود با داندانه های درشت رنده، رنده کرده و با یکدیگر مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه نعنا، جعفری و شوید تازه را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در صورت نداشتن سبزی های تازه می توانید از سبزیجات خشک معطر استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، بیکینگ پودر و آرد را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم. حالا تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا درون تابه ای مقداری روغن ریخته و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود، سپس از مخلوط به شکل کتلت در تابه ریخته و با قاشق مرتب می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم دو طرف موجور کتلت کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله پنجم

زمانی که موجور کتلت کاملا سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت به همراه مخلوط ماست، شوید و سیر سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.