طرز تهیه نان فرانسوی مغزدار

طرز تهیه نان فرانسوی مغزدار , دستور پخت نان فرانسوی مغزدار

نان فرانسوی مغزدار یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان فرانسوی مغزدار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان فرانسوی مغزدار
آرد گندم۴۰۰ گرم
آب ولرم۲۵۰ سی سی
روغن مایع۵۰ سی سی
خمیر مایه۶ گرم
نمک½ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
جو دوسر پرک۷۵ سی سی
مغز تخمه آفتابگردان۱۰۰ سی سی
کنجد سیاه یا دانه کتان۱۰۰ سی سی

طرز تهیه نان فرانسوی مغزدار

مرحله اول

برای تهیه نان فرانسوی مغزدار خوشمزه در ابتدای کار تخمه آفتابگردان را به همراه کنجد سیاه و جوی دوسر پرک درون یک کاسه حاوی آب جوش ریخته و اجازه می دهیم محتوی درون کاسه به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورند.

مرحله دوم

در ادامه خمیر مایه را به همراه شکر، نمک و آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی آنرا با درب پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان آرد گندم را درون کاسه الک کرده، سپس با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. حالا مغزهای خیس خورده را به همراه روغن مایع به کاسه افزوده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد، آنرا درون قالب مورد نظرمان که با مقداری روغن مایع چرب کرده ایم قرار می دهیم، سپس روی قالب را پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله پنجم

۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس روی خمیر را با تخم مرغ رومال کرده و قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا نان به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله نان را از قالب جدا می کنیم، سپس روی آنرا با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم تا خنک شود. در نهایت نان را به اندازه دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.