طرز تهیه کیک برگردان موزی

طرز تهیه کیک برگردان موزی , دستور پخت کیک موز وارونه

کیک برگردان موزی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که طعم متفاوت و لذیذی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برگردان موزی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک برگردان موزی
موز رسیده۳ عدد
شکر قهوه ای½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
ماست یونانی½ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱٫۵ لیوان
نمک½ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
شکلات چیپسی½ لیوان
مواد لازم تاپینگ
موز رسیده سفت۳ عدد
شکر دانه ریز¾ لیوان
آب۲ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک برگردان موزی

مرحله اول

برای تهیه کیک برگردان موزی خوشمزه در ابتدای کار کف قالب را با کاغذ روغنی پوشانده، سپس اطراف قالب را با مقداری روغن چرب می کنیم. حالا موزها را به صورت ورقه ای دراز به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا موزها را به صورت مرتب کف قالب می چینیم، سپس شکر را درون یک قابلمه نچسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر ذوب شود. در ادامه کره و آب را اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه بلافاصله شکر کاراملی را به صورت پخش درون قالب روی مواد می ریزیم، سپس قالب را کمی تکان می دهیم تا شکر کاراملی پخش شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم، برای این منظور با پشت چنگال به خوبی پوره کرده، سپس به همراه شکر قهوه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی در حد یکدست شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه روغن را به همراه ماست، وانیل و تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و پودر دارچین درون الک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده، سپس کم‌ کم به کاسه می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه شکلات چیپسی را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله هفتم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود، سپس سطح آن صاف شود. حالا قالب را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه درون فر بماند تا روی کیک ترک برداشته و طلایی شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه خنک شود. در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.