طرز تهیه نان فوری بدون استراحت

طرز تهیه نان فوری بدون استراحت , دستور پخت نان فوری بدون استراحت

نان فوری بدون استراحت یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده است که با مواد ساده ای تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان فوری بدون استراحت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان فوری بدون استراحت
آرد۲ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
آب ولرمبه مقدار کافی
شنبیله و کنجدبرای تزیین

طرز تهیه نان فوری بدون استراحت

مرحله اول

برای تهیه نان فوری بدون استراحت در ابتدای کار ماست را به همراه بیکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس روی آنرا پوشانده و اجازه می دهیم حباب بزند. حالا آرد را درون کاسه الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه نمک را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم، سپس مخلوط ماست و بیکینگ پودر را اضافه کرده و با قاشق کمی هم می زنیم. حالا آب را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیری نرم که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید این نوع خمیر به دلیل نبود خمیر مایه کمی سفت می باشد. حالا روی خمیر را کمی چرب می کنیم تا خشک نشود.

مرحله چهارم

در ادامه روی خمیر را با پارچه حوله ای تمیز پوشانده و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان با دست چرب خمیر را به گلوله های یکسان تقسیم می‌ کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی سطح کار آرد پاشی کرده، سپس مقداری شنبلیله و کنجد روی آن می ریزیم. حالا ۱ چانه را روی مواد گذاشته و با وردنه به ضخامت ۴ میلی متر باز می کنیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا ساج را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود، سپس خمیر را روی دم کنی گذاشته و مقداری آب روی آن اسپری می کنیم. در ادامه با چاقو چند سوراخ روی خمیر ایجاد می کنیم و روی ساج می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا نان ها را پشت و رو کرده تا دو طرف شان کاملا پخته و کنار می گذاریم، سپس روی آنها را با پارچه نخی می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند. در نهایت نان ها را به دلخواه با پنیر و گردو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.