طرز تهیه نان شوید

طرز تهیه نان شوید , دستور پخت نان شوید

نان شوید یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شوید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان شوید
آرد۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۱۰۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
روغن مایع۲۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی⅕ فلفل دلمه ای
شوید تازه¼ لیوان
پنیر لاکتیکی¼ لیوان
پنیر پیتزا⅕ لیوان
کنجد۱ قاشق غذاخوری
نمکنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه نان شوید

مرحله اول

برای تهیه نان شوید خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه شکر و شیر ولرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی ترکیب می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا فعال شود.

مرحله دوم

در این فاصله تخم مرغ را به همراه نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس به کاسه حاوی مخلوط خمیر مایه اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه روغن را به کاسه اضافه کرد و پس از کمی مخلوط کردن آرد الک شده را کم کم به کاسه می افزاییم و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا فرآیند تخمیر انجام شود. در این فاصله شوید را ریز خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس پنیر و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فلفل دلمه ای را به همراه شوید، پنیر، نمک، کنجد و پنیر پیتزا درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم. پس از اتمام استراحت خمیر آنرا مجددا به خوبی ورز می دهیم تا هوای اضافی آن خارج شود.

مرجله ششم

در ادامه مخلوط سبزیجات را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سبزیجات و خمیر یکدست شوند. حالا درون قالب گرد را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را درون آن پهن می کنیم تا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله هفتم

در این فاصله فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت دوم خمیر روی آنرا با پشت وردنه حفره ایجاد می کنیم، سپس روی آنرا با مخلوط شیر و تخم مرغ رومال می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری از مخلوط پنیر و فلفل دلمه ای به عنوان تزیین روی خمیر ریخته و قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا نان به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.