طرز تهیه کیک ماربل هویج

طرز تهیه کیک ماربل هویج , دستور پخت کیک ماربل هویج

کیک ماربل هویج یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماربل هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک ماربل هویج
شکر۱۰۰ گرم
هویج رنده شده۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد کوچک
روغن مایع۵۰ گرم
شیر۵۰ گرم
بیکینگ پودر۷ گرم
آرد۱۳۰ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ماربل هویج

مرحله اول

برای تهیه کیک ماربل هویج خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه روغن و شیر را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به کاسه می افزاییم، سپس کمی مخلوط می کنیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به یکی از قسمت های مایه کیک، پودر کاکائو را اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را به صورت وارونه نگه می داریم.

مرحله ششم

زمانی که آرد اضافی از قالب خارج شد، یک ملاقه از مایه سفید درون قالب ریخته، سپس به همان اندازه مایه شکلاتی روی مایه سفید می ریزیم. حالا با خلال دندان کمی به صورت دورانی درون مایه می کشیم.

مرحله هفتم

در ادامه لایه ها را به همین ترتیب درون قالب ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک خنک شود. در نهایت کیک را از قالب جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.