طرز تهیه کیک کرامبل شلیل

طرز تهیه کیک کرامبل شلیل , دستور پخت کیک کرامبل شلیل

کیک کرامبل شلیل یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرامبل شلیل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کرامبل شلیل
تخم مرغ۳ عدد
شکر¾ پیمانه
آرد۱ و ¼ پیمانه
شیر۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع¼ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای شلیل
شلیل۲ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای لایه کرامبل
آرد۵۰ گرم
شکر۱۵ گرم
کره۲۰ گرم
آب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک کرامبل شلیل

مرحله اول

برای تهیه کیک کرامبل شلیل خوشمزه در ابتدای کار شلیل را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط کرده و کنار می گذاریم. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد کرامبل را آماده می کنیم برای این منظور آرد را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس کره را به صورت مکعبی خرد کرده و به همراه آب به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط آرد و شکر را با دست به خوبی مخلوط می کنیم تا حالت خرده نان پیدا کند، سپس به مدت ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس روغن مایع را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد آردی را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا شیر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم. حالا اسلایس های شلیل را روی مایه کیک می چینیم و مواد کرامبل را به صورت پخش روی اسلایس های شلیل می ریزیم.

مرحله هفتم

برای این مرحله قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.