طرز تهیه لاوا کیک

طرز تهیه لاوا کیک بزرگ چاکلت لاوا کیک طرز تهیه لاوا کیک با بستنی طرز تهیه لاوا کیک بدون فر طرز تهیه لاوا کیک دونفره فیلم طرز تهیه چاکلت لاوا کیک چاکلت لاوا کیک شف طیبه چاکلت لاوا کیک در تهران

لاوا کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لاوا کیک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم لاوا کیک
تخم مرغ۱ تخم مرغ + ۱ زرده تخم مرغ
شکر۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
کاکائو تلخ۹۰ گرم
کره۲۰ گرم

طرز تهیه لاوا کیک

مرحله اول

برای تهیه لاوا کیک خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه زرده تخم مرغ، شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس شکلات تلخ را به همراه کره روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم دمای سس شکلات از داغی بیفتد، سپس به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم. حالا آرد را درون کاسه الک کرده و به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

حالا درون فنجان مورد نظرمان را با مقداری کره چرب کرده و پودر کاکائو را درون آن الک می کنیم، سپس فنجان را بر می گردانیم تا پودر کاکائو اضافی از آن خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون فنجان ریخته و روی آن را صاف می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه فنجان را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان فنجان را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود، سپس به همراه بستنی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.