طرز تهیه خورش غوره مسما

طرز تهیه خورش غوره مسما با مرغ طرز تهیه خورش غوره مسما با گوشت خورشت غوره مسما گیلانی طرز تهیه خورش غوره بادمجان طرز تهیه غوره مسما دونفره زمان ریختن غوره در خورشت خورش غوره بادمجان با مرغ دونفره خورش غوره مسما بادمجان با گوشت

خورش غوره مسما یکی از انواع خورش های خوشمزه و ایرانی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش غوره مسما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۸۰۰ گرم
بادمجان۴ عدد
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
غورهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
روغن مایع، پودر سیر و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه خورش غوره مسما

مرحله اول

برای تهیه خورش غوره مسما خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک کاسه مناسب می گذاریم، سپس یک عدد پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و پودر سیر درون کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سینه و ران مرغ را با دست به خوبی ماساژ می دهیم، سپس روی آنرا با سلفون می پوشانیم تا به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در این فاصله بادمجان ها را شسته و پوست آنها را به صورت راه راه جدا می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه بادمجان‌ ها را به صورت کامل به مدت ۳۰ دقیقه درون محلول آب و نمک قرار می دهیم تا تلخی احتمالی آنها گرفته شود. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را از محلول آب و نمک خارج کرده و با دست فشار می دهیم تا زهر آنها خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را درون مقداری روغن کاملا سرخ کرده و کنار می گذاریم، سپس پیاز باقی مانده را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه مقداری روغن درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که پیاز کمی طلایی شد رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها از بین برود. حالا سینه و ران مرغ را درون قابلمه می گذاریم.

مرحله ششم

حالا سینه و ران مرغ را درون یک تابه جداگانه دو طرف شان را سرخ کرده و درون قابلمه می گذاریم، سپس آب جوش را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سینه و ران مرغ به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان بادمجان‌ ها را درون قابلمه می چینیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم خورش به مدت ۱۵ دقیقه بپزد، سپس مقداری زعفران دم کرده را به قابلمه می افزاییم. پس از گذشت این زمان غوره را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مجددا خورش به مدت ۱۵ دقیقه بپزد تا جا بیفتد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و خورش غوره مسما را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده و به همراه پلو زعفرانی، سالاد شیرازی یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.