طرز تهیه کیک نارگیل و کشمش

طرز تهیه کیک نارگیل و کشمش , دستور پخت کیک نارگیل و کشمش

کیک نارگیل و کشمش یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارگیل و کشمش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک نارگیل و کشمش
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
آرد۲ لیوان
ماست½ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
پودر نارگیل¼ لیوان
کشمش½ لیوان
بیکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک نارگیل و کشمش

مرحله اول

برای تهیه کیک نارگیل و کشمش خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی و مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود، سپس بین کار کاسه را دورگیری می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید دورگیری کردن کاسه بین کار باعث می شود تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شده و بوی نامطبوع آنها گرفته شود. حالا ماست را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه روغن مایع را به کاسه می افزاییم و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا پودر نارگیل را اضافه کرده و کمی هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد آردی را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه کشمش ها را به مقداری آرد آغشته کرده تا ته نشین نشوند.

مرحله ششم

در ادامه کشمش را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و آنرا طبقه میانی فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه تا یک ساعت درون فر بماند تا بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس به دلخواه با پودر قند، سس شکلات و پودر نارگیل تزیین می کنیم. در نهایت به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.