طرز تهیه چی بورک

طرز تهیه چی بورک , دستور پخت چی بورک

چی بورک یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چی بورک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آرد۱ کیلوگرم
آب گازدار۲ بطری
سرکه۲ قاشق غذاخوری
ماست آبدار۵ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم میانی
گوشت چرخ شده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
جعفری۱ دسته کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پولبیبربه مقدار کافی

طرز تهیه چی بورک

مرحله اول

برای تهیه چی بورک خوشمزه در ابتدای کار آب گازدار را به همراه سرکه، ماست رقیق و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. زمانی که خمیر به دست نچسبید اضافه کردن آرد را متوقف می‌ کنیم. حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان از خمیر گلوله هایی به اندازه نارنگی جدا کرده و روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم، سپس روی گلوله ها را با پارچه نخی می پوشانیم و به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور پیازها را به همراه جعفری به صورت خیلی ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پولبیبر به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مواد میانی را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی لازم صورت بگیرد. در ادامه خمیرها را روی سطح کار گذاشته و با دست به صورت گرد باز می کنیم، سپس مقداری از مواد میانی یک قسمت آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا با قسمت دیگر خمیر روی مواد میانی را پوشانده و لبه های خمیر را با انگشت فیکس می کنیم تا مواد میانی از خمیر خارج نشود. در نهایت چی بورک ها را درون مقداری روغن داغ سرخ کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.