طرز تهیه بورک عدس

طرز تهیه بورک عدس , دستور پخت بورک عدس

بورک عدس یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و سالم است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بورک عدس
خمیر یوفکا۳ عدد
روغن زیتون⅓ استکان
شیر⅓ استکان
عدس½ لیوان
پیاز۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق مرباخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
رب فلفل۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پولبیبراز هر کدام ½ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
زرده ی تخم مرغ۱ عدد
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجد۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورک عدس

مرحله اول

برای تهیه بورک عدس خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور عدس را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم کاملا پخته و نرم شود.

مرحله دوم

زمانی که عدس کاملا پخته شد، آنرا درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج شود، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم. حالا کره و روغن را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب ها از بین برود.

مرحله چهارم

در این مرحله عدس را به تابه اضافه کرده و به مدت ۳ دقیقه به خوبی تفت می دهیم، سپس نمک را به همراه فلفل سیاه و پولبیبر به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین رفته و سرخ شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار گذاشته تا مواد میانی خنک شوند، سپس شیر و روغن زیتون را مخلوط کرده و کنار می گذاریم. حالا خمیر مثلثی شکل را روی سطح کار گذاشته و روی قسمت پهن آنرا با شیر رومال می کنیم.

مرحله ششم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا نرم شود. در ادامه مقداری از مواد میانی قسمت پهن خمیر یوفکا می ریزیم و دو طرف خمیر را جمع کرده، سپس رول می کنیم و درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

حالا روی بورک ها را با مخلوط زرده تخم مرغ، روغن زیتون و شیر رومال کرده، سپس در صورت تمایل مقداری کنجد روی آنها می پاشیم. در نهایت سینی را درون فر گذاشته تا بورک ها به مدت ۴۰ دقیقه بپزند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 18 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.