طرز تهیه لقمه مرغ

طرز تهیه لقمه مرغ , دستور پخت لقمه مرغ و قارچ بادام

لقمه مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای لقمه مرغ
سینه مرغ۲۰۰ گرم
نان لواش۱ عدد
مواد لازم برای مرینیت کردن سینه مرغ
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
روغن زیتونبه مقدار کافی
پاپریکا، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی
پودرسیر، ادویه مخلوط تند و ادویه مرغبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس اول
سس رنچ یا مایونز۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق چایخوری
فلفل پرک، نمک و پودر آویشنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس دوم
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق چایخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
فلفل سیاه، نمک و اورگانوبه مقدار کافی
مواد لازم برای مرینیت کردن سینه مرغ
خیار۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
پیاز۱ عدد
لیمو ترش تازه۱ عدد
سماق و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه لقمه مرغ

مرحله اول

برای تهیه لقمه مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نواری خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ماست را به همراه مقداری پاپریکا، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر سیر به کاسه می‌ افزاییم.

مرحله دوم

حالا مقداری ادویه مخلوط تند، ادویه مرغ، روغن زیتون و سیر رنده شده به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست و یکنواخت شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شود. در این فاصله به سراغ درست کردن سس ها می رویم، برای تهیه سس اول ابتدا سس مایونز را به همراه سس کچاپ درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا عسل را به همراه مقداری فلفل پرک، نمک و پودر آویشن به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا سس یکدست و یکنواخت شود. برای تهیه سس دوم ماست و سس خردل را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری فلفل سیاه، نمک، آرگانو و روغن زیتون به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست و یکنواخت شود. در ادامه سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور خیار و گوجه را به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه مقداری آب لیمو ترش تازه، سماق و نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا یک تابه حاوی روغن مایع روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سینه های مرغ مزه دار شده را درون روغن قرار می دهیم و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم تا بپزند. در ادامه نان لواش را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا سینه های مرغ سرخ شده را روی نان می چینیم و از مخلوط سس اول روی آن می مالیم، سپس سالاد خیار و گوجه را روی مواد می ریزیم و روی آنرا با سس دوم کاملا رومال کرده و نان را قاضی می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.