طرز تهیه شاورما دجاج

طرز تهیه شاورما دجاج , دستور پخت شاورما دجاج

شاورما دجاج یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و پرطرفدار کشورهای عربی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شاورما دجاج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
نان پیتا۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
خیارشور۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
سیب زمینی۱ عدد
سیر۲ حبه
لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
ارده۱ قاشق غذاخوری
مایونز۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شاورما دجاج

مرحله اول

برای تهیه شاورما دجاج خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت نواری نازک خرد می کنیم، سپس به همراه ماست چکیده و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را به مدت ۲ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا به طعم دهنده ها آغشته شود، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا سینه مرغ مزه دار شود.

مرحله سوم

در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده و به همراه مقداری نمک درون یک قابلمه حاوی آب می گذاریم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته تا سیب زمینی کاملا پخته و نرم شود. حالا سیب زمینی را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه سس مایونز را به همراه ماست، ارده، سیب زمینی، روغن زیتون و مقداری پودر سیر، نمک و آب لیمو ترش درون یک کاسه مناسب ریخته و با گوشت کوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا سس یکدست و سفتی حاصل شود.

مرحله پنجم

حالا یک تابه حاوی روغن مایع روی حرارت ملایم گذاشته، سپس سینه های مرغ مزه دار شده را درون آن می چینیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه مقداری از سس روی نان پیتا ریخته و سینه های مرغ را روی آن می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه گوجه فرنگی و خیارشور خرد شده را روی نان قرار می دهیم. در نهایت مقداری سیب زمینی سرخ کرده درون نان گذاشته و نان را قاضی می کنیم، سپس در صورت تمایل درون تابه گریل می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 14 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.