طرز تهیه کیک گردو زعفرانی

طرز تهیه کیک گردو زعفرانی , دستور پخت کیک زعفرانی با گردو

کیک گردو زعفرانی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که عطر و بافت بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گردو زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک گردو زعفرانی
کره۲۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۲۰۰ گرم
شیر۶ قاشق غذاخوری
گردو۱۰ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گردو زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کیک گردو زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره نرم را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ ها به خوبی هم زده شوند. توجه داشته باشید بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کنید.

مرحله چهارم

حالا زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به همراه گردو به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، شیر را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری کره سرد چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا روی کیک را با لیسک کاملا صاف و یکدست کرده، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند و کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان پخت کیک را تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک کاملا خنک شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.