طرز تهیه بورک فنجانی

طرز تهیه بورک فنجانی , دستور پخت بورک فنجانی

بورک فنجانی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک فنجانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آب ولرم۱ لیوان
نمک۱ قاشق مرباخوری
سرکه۱ قاشق مرباخوری
آرد۳ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم برای میانی
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
قارچ۵ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک فنجانی

مرحله اول

برای تهیه بورک فنجانی خوشمزه در ابتدای کار آب را به همراه نمک، تخم مرغ و سرکه را درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر را درون یک کاسه گذاشته و روی آنرا با درپوش می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی بورک می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه حاوی روغن می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که پیاز سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به تابه می‌ افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه پس از سرخ شدن قارچ، مقدار کمی آب به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت چرخ کرده به خوبی پخته شود. پس از پخته شدن مواد میانی آنرا درون آبکش می ریزیم تا روغن اضافی اش کاملا خارج شود.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر آنرا به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و روی سطح کار آردپاشی شده قرار می دهیم. در ادامه دو خمیر را با کمک وردنه به صورت نازک باز می کنیم، سپس یک خمیر را روی سطح کار پهن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از مواد میانی با فاصله روی خمیر می ریزیم، سپس خمیر دیگر را روی آن پهن کرده و با لیوان کاتر می زنیم. در ادامه لبه های خمیر را با دست به خوبی فیکس می کنیم تا مواد میانی خارج نشود.

مرحله هشتم

حالا مقدار یروغن درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود، سپس بورک ها را درون روغن انداخته و کاملا سرخ می کنیم. در نهایت بورک ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.